[kl-bogel] lagi budaya orang malaysia.. lelaki dan perempuan dari kaca mata pekerja mcD..

http://nishiyanisha.blogspot.com/2011/04/lagi-budaya-orang-malaysia-lelaki-dan.html

tajuk panjang. harharhar

sebelum gua menyimpang dengan lebih jauh.. lebih baik gua terus lurus kepada titik.. (straight to the point).. okay, gua tau gua dah menyimpang..

ni pemerhatian gua sepanjang bekerja kat mcD.. disokong oleh pemerhatian 1st assistant manager (ehh,, betul ke jawatan beliau ni? sukahati gua je.. haha!)..

kalau tengok couple berbangsa cina,, masa nak order tu,, si boyfriend akan tanya girlfriend beliau nak order apa? then,, beliau akan suggest macam-macam makanan yang mungkin girlfriend beliau suka makan kalau tengok girlfriend beliau terkial2 tak tau nak makan apa.. lepas tu, masa bayar, boyfriend and girlfriend akan berebut nak bayarkan.. dengan gentle si boyfriend tolak tangan girlfriend diorang and bayarkan.

kalau tengok couple berbangsa india,, benda yang sama terjadi.. (isk,, ayat tak bleh blah).. serious,, keadaan dia lebih kurang dengan couple cina.. berebut nak bayar.. memang gentle la..

tapi kalau tengok couple melayu,, isk isk isk.. datang depan kaunter, si lelaki buat muka sombong (konon cool.. wtf?).. then perempuan yang tanya boyfriend diorang nak makan apa.. lepas tu si boyfriend jawap soalan girlfriend dengan muka sombong.. kalah artis you! harharhar.. habis2 order,, perempuan keluarkan duit, perempuan bayar, perempuan bawak makanan.. WHAT THE HELL?? yang lelaki cuma bajet lebih.. keluarkan wallet je lebih,, konon nampak macam beliau nak tolong bayarkan la.. bila tengok girlfriend beliau dah bayar, beliau simpan balik wallet beliau tu.. memang HELL.. hahaha!

NEXT!

part makan.. kadang2 kat mcD, gua jaga lobby.. kemas2 meja, lap meja,, sapu2, whatsoever.. ni dari pemerhatian gua..

lepas sekumpulan customer cina blah,, gua tengok meja bersepah gilaaaaa.. serious.. black pepper bertaburan atas meja.. french fries pun sama.. sampai atas lantai you! kotak fries pun kadang2 sampai jatuh atas lantai.. isk,, diorang ni makan ke bergaduh kat mcD?

tapi kadang2,, meja customer cina la yang paling bersih.. gua kemas tak perlu lap meja.. just angkat tray and buang sampah..

bagi customer india pulak,, no komen… tiada yang luar biasa..

customer malayu pun sama.. tapi kalau dah bersepah,, memang *&^%$#.. (tak terkata).. tapi biasanya remaja lelaki yang buat.. yang lain2,,, normal..

NEXT!

GUA TABIK SPRING kat FOREIGNER sebab diorang selalu kemas meja sendiri.. memang budaya diorang macam ni ke? diorang akan kemas meja sendiri, lepas tu buang sampah sendiri and hantar tray kat kaunter.. yes! that is what they do..

MALAYSIAN?? NEVERRRRRRR! yes,, maybe some chinese do that.. but i guess,, only 1 out of 500 malaysian do clean their table up after taking their breakfast, lunch or dinner. maksud gua kat restaurant la..

OKAY,, SEMUA NI TAK ADA KENA MENGENA DENGAN SIFAT KE'BANGSA'AN.. ni cuma apa yang gua nampak.. gua tak cakap mana2 bangsa berperangai buruk.. jadi,, jangan ambik hati okay? alright?

ambil iktibar dan jadilah insan yang lebih baik.. (apa gua merepek ni?).. ahh,, takpe la.. LAYANNN..

020320111630 apa function customer buat macam ni? gua pun tak faham.. nate beruk.. =p

P/S ::

IDEA ASAL = KAK ERA (1st asst)

DI KARANG OLEH gua yang hensem lagi cool!

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana