[kl-bogel] Pameran "mumia Dunia" di Philadelphia

Di Institut Franklin, yang terletak di Philadelphia, menjemput pelawat untuk pameran luar biasa yang dipanggil "mumia di dunia." Dalam pameran ini, setiap pameran adalah unik - kerana di sini anda boleh melihat dan anjing, mayat yang telah dikebumikan di tanah gambut tanah berlumpur di Jerman kira-kira lima ratus tahun, dan anak embalmed, yang hidup 6420 tahun yang lalu di Peru. Pameran Ciri-ciri 45 mumia dan sembilan puluh lima perkara berkaitan dengan hal menjadi mumia dan pembalseman. Pameran "mumia Dunia" telah disediakan dengan penyertaan pakar-pakar antara lima belas institusi Eropah di bawah naungan Muzium Jerman Reiss Engelhorn-Mannheim (Reiss-Engelhorn Museum). Pameran tersebut telah melawat banyak bandar-bandar utama Amerika Syarikat.

(15 foto)

1. Detmoldsky kanak-kanak: seorang kanak-kanak mumia Peru berumur 8-10 bulan, yang meninggal dunia 6500 tahun yang lalu, kemungkinan besar disebabkan penyakit jantung. Mumia yang diwakili di pameran daripada Muzium Detmold, Jerman. Ini adalah salah satu mumia yang tertua di dunia, ia adalah lebih tua daripada mumia kepada Firaun Tutu selama lebih daripada tiga ribu tahun.

2. Mumia Peru, yang hidup pada abad ketiga belas

3. The mumia dari Mesir purba.

4. Brumer Naish Sepuluh tahun mengkaji mumia dewasa yang ditemui dalam gua dari Chile.

5. Ditemui di Amerika Selatan mumia wanita dengan kanak-kanak.

6. Mummy Orlovits Michael (Michael Orlovits), yang dilahirkan di Vac, Hungary, dalam 1765. Mumia ahli keluarga Orlovits ditemui di makam bawah tanah di Vac pada tahun 1994 semasa pembinaan semula gereja Dominican tersebut. Sejuk, udara kering dalam kubur, serta minyak pain dibenarkan untuk badan-badan mumia dan berterusan hingga ke hari ini.

7. Kajian telah menunjukkan bahawa Orlovits Veronica (Veronica Orlovits) mengalami bentuk serius batuk kering, serta suaminya, Michael Orlovits. Di samping itu, badan itu mendapati beberapa kecederaan lain dan luka.

8. Mummy Yoganessa (Johannes Orlovitz) dari Orlovits keluarga.

9. 23 Jun 2010. Dr Heather Gill-Frerking (Heather Gill-Frerking), berfungsi sebagai sebuah muzium Beras Engelhorna, berkata: "Dikira tomografi dan lain-lain kaedah saintifik yang sangat berguna dalam kajian mumia, dengan membantu mereka, kita boleh mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana orang hidup dan mati. Teknik ini adalah noninvasive dan menggunakannya untuk membuat mumia tiga dimensi untuk arkib rakaman, yang juga membantu kita menyimpan mumia belajar generasi kemudian. " Foto itu diambil di Pusat Perubatan "Cedar-Sinai," California.

10. 23 Jun 2010. Hasil imbasan Michael mumia Orlovits dijalankan di Pusat Perubatan "Cedar-Sinai," California.

11. 23 Jun 2010. Mengimbas mumia Michael Orlovits.

12. Pra-Columbia era mumia yang ditemui di Gurun Atacama (Chile).

13. Mummy monyet kesalahan besar dari Amerika Selatan.

14. The mumia dari Mesir purba yang hidup sekitar 400 SM

15. Pada malam sebelum pembukaan pameran "mumia Dunia" di California Science Center kakitangan dan John Erick Rusia Diloski kiub kaca tertutup, yang mengandungi keranda mumia dan Mesir.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana