Wednesday, June 15, 2011

RE: [kl-bogel] FW: UNFRIENDLY MALAYSIAN POLICEMEN

Jack O'Latern,

Huhuhu… nah amik ‘pedigree’ ni…

Pi mkn baik2... jgn gigit org tau....

Menyalak sekali... huhuhuhu….

Good dog…!!!

 

Ingat… aku ni tuan ko…. Kang aku x bg ’pedigree’ baru tau....

Kalau setuju.. nyalak 1x.... hahahahhaa….

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of Jack O'Latern
Sent: Wednesday, 15 June 2011 6:58 PM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] FW: UNFRIENDLY MALAYSIAN POLICEMEN

 

anjing lim singh dah menyalakkkkk dah....!!!!

woi!! korang gi wat kije... jgn menyabul pakai harta kompeni plak, nnti sama mcm geng songkok tinggi, berkempen pakai harta rakyat..!!!  :P

 


From: "Makhtar, Mahadir: Mr." <mahadir.makhtar@epcos.com>
To: kl-bogel@googlegroups.com
Sent: Wednesday, June 15, 2011 6:30 PM
Subject: RE: [kl-bogel] FW: UNFRIENDLY MALAYSIAN POLICEMEN

Keh keh keh…. Yg ni apa citer plak?

Cuba ko citer bhgn polis plak....

Nak backing pon agak2 ler…

Tak semua polis baik…. Dan tak semua polis makan rasuah….

 

 

Kejamnya mereka.....

Posted: Thu, 09 Jun 2011 16:23:00 +0000

Hancur luluh hati seorang ibu apabila membayangkan saat terakhir anaknya sedang melutut dan merayu meminta nyawa sebelum ditembak dari jarak dekat di kepala dan dada begitu sahaja.

Apatah lagi si penembak merupakan mereka yang sepatutnya menjaga keamanan, keselamatan dan keadilan rakyat dan orang awam.

Ibu Syamil, yang mengalirkan air mata ketika hadir di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini cuba ditenangkan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin




Dengan esak tangis, Norhafizah Mohd Ghazali menyatakan kekesalan dan hilang keyakinan terhadap Polis Di Raja Malaysia(PDRM) yang seolah cuba menyembunyikan hal sebenar berkaitan kematian anak beliau, Muhammad Syamil Hafiz bin Shafiei yang ditembak mati oleh anggota polis seminggu hari jadi ke 16 nya November tahun lalu.

"Selama hampir 7 bulan saya menunggu apa yang saya fikirkan selama ini menjadi kenyataan. Anak saya memang dibunuh. Kenapa dia dibunuh? Anak saya bukannya pembunuh. Dia cuba berumur 15 tahun. Di mana keadilan untuk anak saya? Saya hilang kenyakinan pada pihak polis. Saya nak tegakkan keadilan untuk anak saya. Saya nak orang yang bunuh anak saya dihadapkan ke mahkamah dan terima balasan setimpal,"

Malah katanya, beliau tidak faham mengapa Polis yang lengkap bersenjata tidak menangkap dan menghadapkan anaknya ke mahkamah jika ia benar-benar melakukan kesalahan tanpa perlu bertindak sedemikian rupa.

"Kenapa tidak dia ditangkap sahaja, kenapa dia harus dibunuh. Mereka tidak merasakan apa yang saya rasa, sebagai ibu saya tak dapat membayangkan anak saya merayu agar nyawanya tidak diambil," ujarnya.

Muhammad Hanafi Omar, 22, Muhammad Shamil Hafiz Shapiei, 15, dan Hairul Nizam Tuah, 20, mati ditembak polis di Jalan Kerjaya Glenmarie kira-kira pukul 4.15 pagi pada 13 Disember lalu.

Pihak polis sebelum ini turut mendakwa ketiga-tiga remaja berkenaan telah menyerbu anggatonya dengan bersenjatakan parang dan bagi mempertahankan diri mereka pihaknya terpaksa melepaskan beberapa das tembakan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk A. Thaiveegan sebelum ini, ketiga-tiga remaja terbabit juga baru sahaja selesai merompak sebuah stesen minyak di Jalan U1/1, Glenmarie dan bertembung dengan sepasukan polis yang sedang melakukan rondaan mencegah jenayah di kawasan itu.

Bagaimanapun laporan bedah siasat yang dikeluarkan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang dan Jabatan Kimia Malaysia didapati ia bercanggah dengan kenyataan Thaiveegan itu.

Menurut laporan bedah siasat Hairul dan Syamil dan berdasarkan penemuan keluarga pada badan mangsa, Hanafi masing-masing mempunyai dua kesan tembakan iaitu di kepala dan dada.

Kata beliau, kesemua tembakan dilepaskan pada bahagian kepala dan dada manakala peluru-peluru pula keluar rendah dan badan mereka mengalami lebam dipercayai akibat dipukul.

Ia menunjukkan trajektori peluru pada badan Hairul juga menunjukkan penembak mangsa itu melepaskan peluru dari kedudukan yang tinggi.

Laporan kimia pula menunjukkan ketiga-tiga mereka ditembak dari jarak dekat berdasarkan kesan serbuk pistol di badan mangsa.

Justeru bapa Hanafi, Omar Abu Bakar mempertikai kenyataan Polis yang seolah cuba menyembunyikan apa yang berlaku.

"Saya nak pertikaikan kenapa Polis tembak anak saya dari sebelah kanan.
Dua butir di kepala dan dibahu. Pihak polis keluarkan laporan lain. Hospital keluarkan laporan betul. Dan kalau polis kata serang dari depan, kenapa tembakan dari kanan? soalnya.

"Saya tak puas hati dengan kenyataan Timbalan Ketua Polis Selangor itu. Mengaburi mata rakyat untuk melindungi anggotanya. Apa standing orders untuk menenbak penjenayah bersenjata? Yang bersenjata api tembak, yang pakai parang pun tembak juga? Pistol boleh tembak dari jauh," tambahnya lagi.- TVS News

Laporan forensik dedah Syamil dibunuh dari jarak dekat

PETALING JAYA: Remaja mangsa tembakan Polis, Muhammad Syamil Hafiz Shapiei dibunuh dari jarak dekat, kata Naib Presiden KEADILAN, N. Surendran.

Bukti itu katanya, berdasarkan laporan yang dikeluarkan Jabatan Forensik Hospital Tuanku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.

Menurut Surendran, berasaskan laporan itu juga, besar kemungkinan Syamil berada dalam kedudukan melutut atau mencangkung, ketika remaja itu ditembak.

“Mangsa yang ditembak di bahagian dahi dan dada sebenarnya berada pada jarak yang dekat dengan berkedudukan lebih rendah daripada penembak,” kata Surendran.

“Luka berbentuk bulat selaras dengan luka tembakan masuk pada bahagian dahi di antara kedua-dua kening berdiameter 0.5 cm.

“Terdapat lebam dan luka lelas mengelilinginya, kawasan berukuran 1×1.5 cm. Arah tembakan 45 darjah ke belakang ke kanan dan tembus.

“Manakala pada bahagian sebelah kanan dada, 2.5 cm dari puting kanan, dari tulang tengah dada 7.5 cm berdiameter 0.5 cm,” kata Surendran memetik laporan itu.

Justeru KEADILAN menuntut Peguam Negara mendakwa mereka yang terlibat untuk dihadapkan ke mahkamah.

Muhammad Syamil Hafiz Shapiei, 15, Mohd Khairul Nizam Tuah, 20, dan Mohd Hanafi Omar, 22, maut ditembak polis dalam kejadian pada awal pagi 13 November tahun lalu di Glenmarie, Shah Alam.

Pihak polis sebelum ini mendakwa kesemua remaja itu sebagai ‘penjenayah tegar ‘ yang kononnya dikenali sebagai ‘geng minyak’.

size=2 width="100%" align=center>

From: chopii <ucoppii@gmail.com>

Sender: kl-bogel@googlegroups.com

Date: Wed, 15 Jun 2011 10:12:13 +0800

To: < kl-bogel@googlegroups.com >

ReplyTo: kl-bogel@googlegroups.com

Subject: Re: [kl-bogel] FW: UNFRIENDLY MALAYSIAN POLICEMEN

 

jgn cepat point...itu kita dengar cite dari si teo....meh kita dengar citer dr si mamat polis tu...

 

 

 

2011/6/14 Hisham <hisham@soem.sharp-world.com>

CELAKA PUNYA POLIS MCM GAMPANG. BAKOR JER

Cop: Im sitting here, what can I do?

| June 14, 2011

A FMT journalist files a report against a police officer who gives him the run-around when he attempts to alert the police about a robbery.

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2011/06/Ampang-20110613-00274-300x225.jpg

PETALING JAYA: As a former crime desk reporter, Teoh El Sen is used to dealing with the police and has maintained that not all are bad apples. But an encounter with one of them last night has left him questioning their commitment to serving the public.

Teoh, 25, and his girlfriend were dropping off the latters teenage cousin at his house in Pandan Perdana, Ampang, Kuala Lumpur, last night when they walked into a burglary. As the teenager locked himself in a room, the burglar pointed an axe at the couple who bolted onto the street.

A passing taxi stopped to let them in. As they sped off, Teoh noticed that the burglar was pursuing them in his own car. He immediately called the Pandan Perdana beat base.

What ensued was worse than what had just happened, Teoh recalled. The officer who picked up the call interrupted my report and loudly said, Im just sitting here, what can I do? He ordered me to call another number instead.

I tried to tell him that the burglar was right behind us but he cut me off again and literally shouted the other number down the phone. And then he slammed the phone down.

Teoh, who is currently an FMT journalist, called the number which turned out to be non-existent. By the time he got hold of the correct number, the burglar had driven off.

The couple returned to the house and found that the burglar had made off with two bank books, a set of car keys and RM1,000. No one was injured.

Teoh then proceeded to the Pandan Perdana station to file a police report. The senior officer behind the desk, whose name tag read Murni, immediately asked if it was he who had made the earlier call.

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2011/06/IMG-20110614-00282-225x300.jpg

I asked him in return if it was he who took the call and he replied, Yes, so what?

I expressed my disappointment, took his picture and told him I would be filing a complaint.

Throughout the lodging of the police report, Murni spoke to us in a raised voice and at one point sighed, Oh Im so scared. He even threw a pen and paper with his identity number onto the desk and challenged us to report him.

Another officer identified only as Assangka received Teohs report and admitted that Murni was always like that.

As a journalist I have the means to highlight my experience, Teoh stated. Countless of others who have suffered the same treatment may not have had an avenue to complain. And this is why public faith in the police force has dwindled.

Teoh, however, commended Selangor police chief, Tun Hisan Tun Hamzah, who comforted the couple, thanked them for the feedback and promised to take the appropriate action.

I hope stern action is taken against Murni as a reminder to other officers to not engage in such apathetic behaviour.

There is a framed motto in the police station that reads Protection, Proactive and Performance and Outcome Oriented. Last night Murni fulfilled none of the above, Teoh added.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com




--
TERIMA KASIH....

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com
--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

No comments:

Post a Comment