[kl-bogel] Tegur Saja? Kenapa Tak Batal? Kenapa Tak Tangkap Blogger Penipu??

KDN keluarkan surat teguran kepada Utusan


Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengeluarkan surat teguran kepada akhbar Utusan Malaysia berikutan penyiaran berita bertajuk "Malaysia Negara Kristian?" yang disiarkan pada 6 Mei lalu.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, surat teguran itu dikeluarkan pada 12 Mei lalu atas kesalahan menyiarkan berita yang menggemparkan fikiran orang ramai mengikut peruntukan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Dalam jawapan bertulisnya kepada Lim Lip Eng (DAP-Segambut), Hishammuddin berkata, polis juga masih giat menjalankan siasatan mengikut Seksyen 4(1)(C) Akta Hasutan 1948 dari semua sudut terutamanya terhadap laporan akhbar itu dan juga terhadap aktiviti-aktiviti yang dijalankan dalam majlis perjumpaan paderi-paderi seluruh negara di sebuah hotel di Pulau Pinang itu.

Lim bertanya apakah asas laporan muka depan Utasan Malaysia yang menyatakan paderi-paderi berikrar menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara.

"Sehingga jawapan ini disediakan sebanyak 63 laporan polis dibuat berhubung isu berkaitan.

Sebanyak 60 rakaman percakapan diambil dan lima wartawan Utusan Malaysia dirakam percakapan mereka untuk membantu siasatan," katanya.

Beliau berkata, polis juga masih lagi mengesan beberapa orang saksi penting bagi melengkapkan siasatan kes itu.

 

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana