[Mcm2Ada] Bakar Lemang

http://bajonzjambul.blogspot.com/2011/07/bakar-lemang.html

Lemang
Bapak aku masih lagi gagah untuk membakar lemang walaupun pada usia 60 lebih

Pagi semalam bersamaan dengan hari Sabtu pagi tadi aku bersama keluarga pulang ke kampung. Bapak aku ada bakar lemang pada hari tu. Sempena menyambut ketibaan Ramadhan dan bulan puasa.

Kebiasaan memang tiap-tiap tahun bapak aku membuat aktiviti membakar lemang. Bukan sahaja untuk menyambut bulan puasa, malahan bakar lemang utk ketibaan hari raya juga dilakukan.

Lemang

Yang seronoknya bila ada aktiviti bakar lemang, semua adik-beradik balik ke kampung. Dapatla berjumpa dengan kakak-kakak dan adik-adik, disamping dapat jumpa anak-anak buah yg dah besar. Meriah la suasana kat kampung tu. Riuh rendah budak-budak ni main dalam rumah. Banyak laa lemang yang aku balun masuk dalam perut.. memang sedap...

Lemang
Memang sedap lemang dan rendang yang dibuat oleh Mak dan Bapak ku

Untuk hari tu juga aku ambil kesempatan bertemu mak dan bapak, adik-beradik sebelum aku menunaikan Umrah bersama isteri dan anak. InsyAllah...

Lemang

Lemang


google: lemang kampung, lemang puasa, lemang raya, aktiviti bakar lemang, aktiviti membuat lemang, lemang sedap dimakan, lemang dan rendang raya

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana