Sunday, September 18, 2011

[kl-bogel] Beginikah Cara Gadis Cari Jodoh? Masya Allah..

Hanya takut tidak dilamar pria untuk dinikahi para wanita muda ini   melepas busananya satu persatu di tepi jalan untuk dipertontonkan   keindahan tubuhnya

Guangzhou, China-10 Mac 2010:

BOLEH jadi kerana pesatnya industrii di Negeri Cina, kebelakangan ini membuat banyak kaum wanitanya berprofesion di pejabat. Sehingga sebahagian besar waktu yang mereka miliki dihabiskan untuk kerja. Kesannya tidak sedikit yang menjadi andartu dan tidak ada jodoh. Ini yang menakutkan gadis-gadis bujang ini. Mereka takut tiada jodoh dan tidak dipinang orang.

Apa yang mereka buat?

Mereka yang di gambar di atas, mula membuka pakaianya satu persatu. Tak kira, walaupun di tepi jalan dan ramai yang melhat tubuh mereka. Mereka menari pula bagi menarik perhatian.

Menari nari menarik perhatian khalayak umum yang melewati jalan

Menari dengan setengah telanjang tetapi pakai topeng, menimbulkan kontroversi di Cina. Mereka menari dan berjoget di jalan dengan hanya pakai pakaian dalam pula. Tujuannnya untuk menarik minat mencari suami yang sesuai. 8 gadis itu mengatakan mereka lakukan itu kerana rasa tertekan oleh desakan keluarga mereka, supaya cepat dapat laki.

Setelah banyak orang yang lewat berhenti menonton mereka maka para   wanita inipun melepas busananya satu per satu hingga nyaris bugil

Lihat, ramai dah mula kerumun, berhenti dan menonton mereka. Apalagi mereka pun terus londehkan pakaian satu persatu lagi. Dah nak bogel terus, lalu menjerit-jerit, "Mari kahwin dengan aku! Mari kahwin dengan aku!

Waktu keluar rumah tadi, mereka sanggup rempuh cuaca yang tidak bersahabat dengan berpakaian lengkap atau seluar panjang. Muncul dari stasyen LRT bawah tanah di Guangzhou, daerah Guangdong, hanya mengenakan bra dan seluar dalam sahaja. Gadis-gadis ini menari sambil membagikan kertas berisi data diri mereka dan syarat-syarat lelaki yang mereka pilih untuk dinikahi. Demikian seperti yang dilaporkan Guangzhou Daily.

Mereka membawa spanduk yang bertuliskan "nikahi kami   segera"

Mereka mulai menari sambil bawa spanduk bertuliskan "Mari kahwin dengan kami, cepat!". Mereka dah tak sabar lagi.

Mereka juga memegang papan bertuliskan, "Oi Pak We, mari kahwin dengan aku!", "Ibuku suruh aku kahwin cepat!" dan "Dah takde masa, jom cepat!". Dengan menyebut diri sebagai 'Crazy Beauties', gadis-gadis ini sengaja melakukan aksinya bertepatan dengan Hari Perempuan Internasional yang diperingati setiap 10 Mac.

Pemimpin organisasi perempuan Xing Zi mengatakan, "Kami merancang untuk menjadikan ini sebagai deklarasi. Hal ini untuk membuktikan bahawa kami mmepunyai cukup rasa percaya diri dan tekad!"

Salah seorang peserta itu, Xiao Xuan menambahkan, "Kami agak kami ini memang cantik tetapi tetap juga tidak jumpa Mr Rights. Umur kami juga sudah menjelang 30 tahun, oleh itu kami perlu buat sesuatu."

Seorang lagi yang nama panggilan Ali Nerd mengatakan ibunya nyaris membuatnya gila. "Dia duduk merepek sepanjang hari dan desak saya kahwin segera. " katanya.

Penampilan gadis-gadis ini menarik perhatian orang ramai. Mereka ramai-ramai menonton, bertepuk tangan, dan mengambil gambar dengan telefon bimbit. Tetapi nak buat macam mana? Gadis-gadis makin ramai, persaingan jodoh makin kuat. Bolehkah dengan main umpan-umpan nafsu sahaja? Apakah asas penting dalam perkahwinan? Kedewasaan emosi dan kecantikan rohaniah (inner beauty) juga perlu dipertimbang dan ditonjolkan! ... selain hanya kecantikan dan kemolekan fizikal semata. (Ref: Xinhua.net/Ruanghati.com dll/2MA)

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment