[Mcm2Ada] Pihak Ghulam Jie M Khan Sudah Memberi Amaran!



Salam pembaca semua. Malang sunggguh. Dah la lama tak update blog SeleksiBuku, tak pasal2 DIBERI AMARAN tindakan undang-undang! Buat pengetahuan anda, blog SeleksiBuku diminta memadam gambar2 buku Rekod Rekod Dunia di Malaysia (Buku Lima) yang telah discan atau akan dikenakan tindakan undang undang. Woah!



Sedikit sedutan GAMBAR2 SCAN daripada artikel yang telah pun aku padam:
============================



Tajuk: Rekod-Rekod Dunia Di Malaysia (5)
Pengarang: Ghulam Jie M Khan
Terbitan: Ainna's Publication
Tahun Terbitan: Disember 1990
Bil m/s: 218 halaman



Tajuk: Rekod-Rekod Dunia Di Malaysia (5)
Pengarang: Ghulam Jie M Khan
Terbitan: Ainna's Publication
Tahun Terbitan: Disember 1990
Bil m/s: 218 halaman


(gambar2 seterusnya dah disimpan dalam arkib Seleksi dan tidak akan disiarkan..hehe)

=====

setelah sekian lama artikel review buku  itu diterbitkan...secara tiba2....pihak Ghulam Jie M Khan memberikan satu notis berbentuk gambar kepada aku...notis berbaur amaran di Facebook !



amaran HAKCIPTA TERPELIHARA! terkene aku..haha
mereka kata kalau aku tak padam, aku akan dikenekan tindakan undang undang...woah! aku nak sebarkan kebagusan buku Ghulam, tapi kene notis pulak....sedihnya

Mungkin mereka tak perasan kot aku dah letak notis ni kat blog aku.....dah lama dah aku letak notis ni kat belah kanan blog:

Dengan mengambil sedikit kandungan buku2 tersebut, ini bukan bermakna untuk melanggar undang2 hak cipta. Buku merupakan bahan bacaan dan pembelajaran yang menjurus ke arah ilmu. Ianya adalah satu tugas mulia untuk kita semua mengembangkan ilmu. 

Apa profit yang aku dapat pun daripada scanning? Tugas mulia = menyebarkan ilmu. Lain la kalau aku jual buku versi fotostat. Tu namanya cetak rampok! Kesimpulannya, aku kene kurangkan gambar scan untuk dijadikan review buku. Ada penulis yang tak kisah aku buat review buku mereka. Dengan cara memblog review buku, secara tak langsung aku tolong mempromosi buku mereka. Kalau korang nak beli buku, mesti korang nak tau bukan apa isi kandungannya? Common sense beb...

Lagi satu, buku2 Ghulam Jie M Khan memang best kalau anda minat sejarah Malaysia. Sayangnya, harga2 buku tersebut agak mahal..bukan agak mahal...MEMANG MAHAL! (tapi aku suka gila  wei, habis berhutang aku dibuatnya...hehe)

Aku dah lama plan nak beli buku ni..


...lama dah kumpul duit..tapi masih tak cukup2 untuk beli buku ni...
...sebab harganya...RM290! Woah!

Salam, Syed Azharul

Salam semua. Kali ni saya dapat satu info menarik dari Bro Razi (Uneks) di Forum Cari. Sumber: Bro Razi Uneks. Merdeka Tanah Melayu pada tahun 1957 atau 1975?


Lokasi: Istana Bukit Serene JB


This is one of the most important meeting unspeakable by history.  Meeting ni lebih penting dan 'bernilai' dari Apalachin Meeting... or.. Balfour Meeting.    



Meeting ni jugak, membawa perubahan kepada Sri Langka, Singapore, New Zealand, Australia, Hong Kong and Brunei.. held in Istana Bukit Serene, under the cloud of secrecy.  


Meetings


Series of Meeting held di Bukit Serene sepanjang 1949 dan 1950.  





Anggota2 mesyuarat pulak terdiri dari top officer from British Empire, representative from US and.. Japanese Diplomat.  and Meeting ni di classified sebagai TOP SECRET MEETING. 





Outcomes yang Pelik

1.  Dalam Meeting ni... British sebenarnye MEMANG MAU merdekakan Tanah Melayu --- satu bende yg tak diajar kat buku teks korang.... tapi.. pada tahun 1975.. bukan tahun 1957.  



2.  Dalam Meeting ni jugak... keputusan untuk tidak mengambil Brunei dalam Persekutuan Tanah Melayu dibuat ----- walaupun dlm buku teks korang ajar yg Brunei tak nak masuk persekutuan Tanah Melayu 



3.  Dalam Meeting ni jugak... Mase depan Sri Langka, Singapore, New Zealand, Australia, Hong Kong and Brunei.. telah pun di rangka/plan/ or... dictate.

4.  Di Meeting ni jugak.. dorang decided to form a "Colombo Plan".. yang masih wujud sampai sekarang...





But... why held in Istana Bukit Serene????????????    

Artikel sambungan hanya dimiliki oleh Uneks.
Hakcipta terpelihara Uneks. Sori la x dpt share.

Salam, Syed Azharul

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana