Monday, August 1, 2011

[Mcm2Ada] No debt beb!!!!

Ada sesetengah orang..
suka bagi peribahasa untuk diri sendiri...


"biar papa...asal bergaya"...



mahapla....
teman tak ada prinsip macam tu...
kalo teman xmampu....
I will tell the truth...
nama nak menunjuk-nunjuk cam teman kaya....
NO..NO...NO...
teman tak diajar macam tu...



teman ada berhutang..
berhutang demi masa depan...
hutang ni teman buat masa teman masuk kolej...
seploh tahun yang dulu....
masa tu lah teman mendaftarkan diri BERHUTANG dengan PTPTN demi segulung diploma....




tahun 2003...
teman abes belajar....
selamat jugak konvo tahun berikutnye..
Alhamdulillah....



wa-tamat ajer belajar...
rezeki teman murah...
teman terus dapat kerja....
ingat lagik..
memula gaji dulu..
teman cuma mampu bayar 20 hengget sebulan aje untuk bayar hutang ptptn...
walaupon tau duit tu cuma cukup untuk bayar kos pentadbiran..
tapi xpe....
asalkan nilai saham HUTANG teman xbertambah banyak....




tahun 2005...
Allah murahkan lagik rezeki teman...
teman dapat join kampeni beso...
SHELL M'SIA...
maka...
ber-beso le jugak gajinye...
daripada mampu bayar hutang 20-50 hengget sebulan...
teman upgrade lagik ansuran bulanan jadi 250 sebulan....
jadi..
bayangkan ajelah kebesaran gajinye....




tahun 2007...
Allah panjangkan jodoh teman...
teman naik pelamin dengan Azraai Ali....
bertambahle seronok rasa hati....
memandangkan dah ada yang bayo segala bil bagai...
teman upgrade lagik ansuran hutang kepada 400 sebulan....




tapi....
penghujung tahun 2008...
teman dah berhenti bayar ansuran hutang...
sebab teman berhenti kerja...
masa tu..
kebetulan....
Shell kasik bonus akhir...
dengan duit akhir tuh...
teman langsaikan dulu hutang teman seberapa banyak yang teman mampu...



teman ingat lagik..
last sekali ansuran hutang yang teman buat..
masih ada berbaki 4 ribu lebih lagik yang perlu dibayar...



seketika waktu..
tahun 2009...
banyak dugaan yang kami lalui...
xperlu la diterangkan secara details...
cukuplah dikatakan memang menguji kesetiaan bersusah senang kami suami & isteri...
menguji iman di dada & di perot...



Allah itu menduga kesabaran umatNYA....
lahir aje Cik Mat pada tahun 2009....
kami mendapat perkabaran gembira...
bukan teman pregnen lagik sekali...
cuma....
ada rezeki yang menanti nun di sebuah daerah di utara semenanjung...



Alhamdulillah...
Allah lebih tau apa yang terbaik buat kami....
walaupon jauh dari adik2, ipar duai & saudara mara...
di sini...
kami lalui kehidupan yang LEBIH baik....
LEBIH bahagia...LEBIH aman....
LEBIH dari apa yang kami jangkakan....



walaupon teman xbekerja...
xde income sendiri...
xde KWSP...xde pencen...
tetap xmematahkan semangat teman untuk melangsaikan hutang...




cik asbenn tetap setia di sisi....
dengan restu...dorongan...sokongan dari dia...
teman berjaya selesaikan hutang teman....
walaupon semua elaun bulanan teman gunakan untuk bayar HUTANG....
teman rela!!



hasilnye.....



amat BERBALOI.....




bukti??!!!




jarang sekali boleh dapat surat tulih..
URUSAN SERI PADUKA BAGINDA


tanpa prejudis!!!


surat pelepasan yang paling dinanti-nanti setelah seploh tahun berhutang!!!!





buat rakan-rakan seperjuangan teman dulu...
mana yang masih belom menyelesaikan saham hutang nih....
berusahalah demi menyelesaikannye...
korang xkan dapat gambarkan perasaannye..
bila korang terima surat pelepasan pinjaman tuh...
dan yang paling penting....
nama korang terselamat dari list nama senarai hitam....
time tuh...
nak pegi oversea pon....
rilek aje g buat passport....
yelah...
xpayah takot dah kot-kot nama kene bleklist kat imegresen....
sebab hutang ko berbayar / dah abes hutang !!!!!











--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment