Saturday, August 13, 2011

[Mcm2Ada] Jangan Sebar Arlene Tan PENGAKUAN MAAF RASMI DARI GAYSEC

Jangan Sebar Arlene Tan

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia
TERLEBIH DAHULU, SAYA INGIN ANDA BACA :

PENGAKUAN MAAF RASMI DARI GAYSEC


assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

kami mengaku informasi yg kami terima dari pelbagai sumber (anonymous) ini tidak disemak terlebih dahulu dimana akhirnya informasi tersebut telah membawa kepada rujukan yg salah terhadap mangsa (Arlen Tan) dan bukan target kami yg sebenarnya.

Dikesempatan ini kami ingin memohon maaf kepada Arlen Tan dan pihak2 penyokong beliau. Kami amat berasa kesal atas apa yang berlaku. Namun begitu kami amat berharap agar Arlene boleh mendapatkan kaunseling dari Jabatan Agama Islam mengenai kekeliruan agama yg dihadapinya.

Berkenaan dgn ops3 ini pula..kami tidak akan melepaskannya(release) secara umum. Dimana ianya tidak bersifat peribadi pada individu2 tertentu, tetapi lebih menjurus kepada pertubuhan sesebuah organisasi dan pergerakan tertentu. Apakah ada kena mengena dgn isu2 yg berbaur keagamaan pada masa kini? Jangan beri kami jawapan anda..simpan dan jgn berikan sebarang spekulasi sendiri. Biarkan pihak berkuasa menjalankan tugas mereka.

Dengan penuh rasa rendah diri sekali lagi kami memohon maaf pada Arlene Tan atas bala yg diterima olehnya berpunca dari kecuaian kami.

Terima kasih kepada Fanpage Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara yg mana kami boleh sifatkan mereka mengenali siapa sitt yg sebenarnya?

kerja kami boleh menjadi semakin mudah namun bagi mengelakan berlakunya lagi sebarang kesilapan, kami memerlukan masa yg panjang.

Kami akan cuba menebus kesalahan dan kecuaian kami dengan melakukan beberapa #Operasi demi untuk menentang laman sesawang yang menghina agama islam sepanjang bulan puasa ini. Insyallah.

Satu perkara yang kami perlu ingatkan kepada pihak umum adalah, kami lakukan ini semua bukan kerana kami mahukan `populariti` ataupun untuk mendapatkan `duit`. Jika kami lakukan untuk mendapatkan populariti, dah lama kami menyebarkan perkara ini kepada pihak yang mampu membuatkan kami jadi lebih `popular` atau `dikenali`, dan jika kami mahukan duit, mungkin sudah lama kami jual segala informasi, pangkalan data(database) yang kami miliki selama ini kepada pihak yang tidak bertanggungjawap untuk mendapatkan duit dan kekayaan, jika anda berfikir kami sedemikian, bermakna anda salah, kami tidak mengejar populariti dan duit, kami hidup dan wujud di dunia siber ini hanyalah untuk semata-mata menegakkan tahap keselamatan sesuatu laman sesawang atau sistem di malaysia ini. Jika anda tidak boleh terima dengan apa yang kami lakukan, anda boleh menyuarakan kata-kata anda pada kami. Insyallah kami akan cuba fikirkan.

Sekali lagi, maaf daripada kami kepada peminat gaysec, pihak umum dan terutama sekali Arlene Tan, kami manusia biasa, semua orang mesti akan melakukan kesilapan :).




PENGAKUAN MAAF RASMI DARI GAYSEC


assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

kami mengaku informasi yg kami terima dari pelbagai sumber (anonymous) ini tidak disemak terlebih dahulu dimana akhirnya informasi tersebut telah membawa kepada rujukan yg salah terhadap mangsa (Arlen Tan) dan bukan target kami yg sebenarnya.

Dikesempatan ini kami ingin memohon maaf kepada Arlen Tan dan pihak2 penyokong beliau. Kami amat berasa kesal atas apa yang berlaku. Namun begitu kami amat berharap agar Arlene boleh mendapatkan kaunseling dari Jabatan Agama Islam mengenai kekeliruan agama yg dihadapinya.

Berkenaan dgn ops3 ini pula..kami tidak akan melepaskannya(release) secara umum. Dimana ianya tidak bersifat peribadi pada individu2 tertentu, tetapi lebih menjurus kepada pertubuhan sesebuah organisasi dan pergerakan tertentu. Apakah ada kena mengena dgn isu2 yg berbaur keagamaan pada masa kini? Jangan beri kami jawapan anda..simpan dan jgn berikan sebarang spekulasi sendiri. Biarkan pihak berkuasa menjalankan tugas mereka.

Dengan penuh rasa rendah diri sekali lagi kami memohon maaf pada Arlene Tan atas bala yg diterima olehnya berpunca dari kecuaian kami.

Terima kasih kepada Fanpage Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara yg mana kami boleh sifatkan mereka mengenali siapa sitt yg sebenarnya?

kerja kami boleh menjadi semakin mudah namun bagi mengelakan berlakunya lagi sebarang kesilapan, kami memerlukan masa yg panjang.

Kami akan cuba menebus kesalahan dan kecuaian kami dengan melakukan beberapa #Operasi demi untuk menentang laman sesawang yang menghina agama islam sepanjang bulan puasa ini. Insyallah.

Satu perkara yang kami perlu ingatkan kepada pihak umum adalah, kami lakukan ini semua bukan kerana kami mahukan `populariti` ataupun untuk mendapatkan `duit`. Jika kami lakukan untuk mendapatkan populariti, dah lama kami menyebarkan perkara ini kepada pihak yang mampu membuatkan kami jadi lebih `popular` atau `dikenali`, dan jika kami mahukan duit, mungkin sudah lama kami jual segala informasi, pangkalan data(database) yang kami miliki selama ini kepada pihak yang tidak bertanggungjawap untuk mendapatkan duit dan kekayaan, jika anda berfikir kami sedemikian, bermakna anda salah, kami tidak mengejar populariti dan duit, kami hidup dan wujud di dunia siber ini hanyalah untuk semata-mata menegakkan tahap keselamatan sesuatu laman sesawang atau sistem di malaysia ini. Jika anda tidak boleh terima dengan apa yang kami lakukan, anda boleh menyuarakan kata-kata anda pada kami. Insyallah kami akan cuba fikirkan.

Sekali lagi, maaf daripada kami kepada peminat gaysec, pihak umum dan terutama sekali Arlene Tan, kami manusia biasa, semua orang mesti akan melakukan kesilapan :).


Apabila saya tengok di blog/media massa , banyak cerita tentang satu blog yang menghina islam. Dan akhirnya misteri mencari owner kepada blog itu dibongkar oleh sebuah organisasi yang menggelarkan dirinya sebagai GaySec. Memang lah GaySec sudah membuat benda yang betul cuba untuk menangkap wanita munafik yang membuat blog itu.

Dan resultnya, GaySec kata perempuan yang selama ini digelar Makcik Hajjah Sitt Al Wuzara itu ialah Arlene Tans Bte Khalid. Memang benar sekali ramai cakap camtu. Tetapi bagi saya lah kan. Perlukah blogger-blogger di luar sana buat post tentang identiti sebenar "makcik" ialah arlene ?

Saya rasa tidak sama sekali. Pertama sekali bukti pun tidak beberapa kukuh. Kita kongsikan dan mengaibkan kaum sendiri tanpa bukti yang sahih dan kukuh ? Adakah itu budaya orang Islam ? Bukan saya ingin backup Arlene Tan, tetapi memang benar. Kamu semua tahu pasal dia ialah makcik daripada GaySec kan ? Dan saya bukan bermaksud untuk menyalahkan GaySec jika telah menyebarkan maklumat palsu.

Tetapi, mungkin sekali arlene itu dianiayai. GaySec menemukan maklumat yang salah daripada mak cik ? Semuanya kita tidak tahu, Wallahu'alam. Dan yang saya ingin tegaskan ialah, berhentilah daripada membuat entri dan menyebarkan bahawa arlene itu ialah makcik, sebab kita tak ada bukti. Plus kita hanya memalukan bangsa sendiri.

Korang terfikir apa kesan buruk akan berlaku kepada Arlene dengan sikap blogger tidak bertanggungjawab (maaf terkasar bahasa) yang menyebarkan alamat, dan hal peribadi arlene?. Dia mungkin mendapat banyak kesan buruk kalau dia benar-benar bukan makcik. Bayangkan jika kita berada di posisi Arlene, apa yang kita rasa ?

Lagi pula, serahkan lah hal ini kepada yang berkuasa, kita yang tidak sepatutnya berbuat apa-apa keputusan tidak patut masuk campur. Lagipun saya ada beberapa bukti yang menunjukkan bahawa Arlene itu bukan Makcik :

Jom kita tengok artikel dari kawannya se-universiti

X-presi

Tekan bawah untuk ke blog Arlene, ada public statement yang korang harus BACA



Pada pendapat sayalah, saya percaya 100% akan post X-presi itu. Dan beliau ada cakap di dalam blognya yang Arlene tidak fasih berbahasa MELAYU. Lagipula, semasa saya buka laman sesawang makcik itu, SAYA ADA TERBACA AYAT INDONESIA. Berkemungkinan orang ini berasal dari Indonesia atau berketurunan Jawa ? Maaf sebab saya tak ingat di mana postnya yang ada kandungan ayat indon.

Apa-apa pun, berhentilah daripada sebar perkara yang tidak pasti benar atau tidak ini, sebagai manusia memang mustahil nak mengaku tak ada perasaan kan, saya ada perasaan kasihan terhadap Arlene, takkan korang tak ada ? Yang sudah post itu saya berharap dapat delete lah dengan segera. Semakin banyak orang tengok dan percaya, semakin banyak dosa kita tanggung.

Dalam bulan yang mulia ini, beramal lah dan jangan membuat fitnah terhadap orang lain. Dan jangan cepat menuduh dan menyebarkan perkara yang tidak pasti kesahihannya.


Saya tidak langsung berniat untuk backup Arlene, tetapi hanya ingin kamu semua membuat sesuatu untuk menjaga maruah Islam.

report polis arlene tan terhadap hacker perasan banyak hingus...

http://2.bp.blogspot.com/-_7SB6rlGYo4/TkYeTRpMxEI/AAAAAAAAC68/J8WcpNYoEXc/s1600/report14.png

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment