[Mcm2Ada] Apa itu Pedophile ?

http://jetboy-erol.blogspot.com/2011/08/apa-itu-pedophile.html

Pedophile

Pernahkah anda mendengar perkataan pedophile ? Apa yang anda tahu tentang pedophile ? Berdasarkan pengalaman saya, tidak ramai penduduk Malaysia yang tahu apa itu pedophile. Jadi, didalam "post" kali ini, saya akan bercerita tentang "apa itu pedophile" berdasarkan kajian saya sendiri.


Pedophile mengumpan kanak-kanak
Maksud Pedophile

Pedophile bermaksud seseorang yang mempunyai keinginan seks terhadap kanak-kanak (tidak kira kanak-kanak tersebut adalah lelaki atau perempuan). Biasanya, golongan pedophile adalah dari kaum lelaki, terdapat juga pedophile dari golongan perempuan, tetapi ianya adalah amat jarang. Jika seseorang lelaki tertarik kepada kanak-kanak lelaki, mereka bukanlah seorang gay, tetapi mereka adalah seorang pedophile.


Golongan pedophile akan terangsang hanya dengan melihat gambar kanak-kanak seperti ini

Kenapa seseorang itu menjadi pedophile ?

Faktor seseorang menjadi pedophile sebenarnya adalah masih tidak diketahui. Tetapi menurut kajian pada masa kini, golongan pedophile adalah terdiri dari golongan yang mempunyai sejenis penyakit mental.  Mereka juga mungkin mengalami trauma semasa kecil, seperti dicabul semasa usia kecil. Kekurangan sejenis bahan kimia didalam otak juga mungkin menyebabkan seseorang itu menjadi pedophile.

  
Didera atau dicabul sewaktu masih kecil


Semulajadi atau penyakit mental

Kenapa pedophile tertarik kepada kanak-kanak ?

Sesetengah daripada mereka dilahirkan dengan nafsu tersebut. Sama seperti seorang manusia normal, manusia normal mempunyai hawa nafsu terhadap kaum yang berlawanan (perempuan dengan lelaki dan lelaki dengan perempuan).


Golongan yang normal

 

Nafsu normal dan semulajadi lelaki dan perempuan
 
Cara mengenali pedophile

Melalui senyuman, anda mungkin boleh mengenali seseorang pedophile. Tetapi keputusannya bukanlah sentiasa tepat, adalah amat sukar untuk mengenali seseorang pedophile melainkan jika dia memberitahu anda dengan sendiri.


Senyuman seorang pedophile


Bagaimana cara pedophile mencari mangsa ?

Dengan perkembangan dunia internet, pedophile boleh mencari mangsa dengan mudah, contohnya melalui laman sosial Facebook dan sebagainya. Mangsa selalunya diperdaya oleh pedophile, seperti disuruh beraksi bogel dan sebagainya. Jadi oleh itu, jika anda adalah seorang ibu-bapa atau penjaga kanak-kanak, amatlah penting bagi anda untuk mengawasi gerak-geri mereka supaya tidak menjadi mangsa kepada golongan ini.


Salah satu cara pedophile untuk mencari mangsa


Rawatan

Buat masa sekarang, tiada lagi rawatan untuk penyakit ini. Yang ada hanyalah cara untuk mengurangkan perasaan hawa nafsu terhadap kanak-kanak. Cara yang biasa digunakan adalah melalui ubat-ubatan.


Ubat-ubatan yang bertujuan untuk mengurangkan keinginan seks terhadap kanak-kanak 

Siapa yang harus dipersalahkan ?

Kita boleh menyalahkan pedophile (walaupun bukan secara keseluruhan) jika mereka mencabul kanak-kanak, sama seperti seseorang lelaki yang mencabul perempuan. Kenapa kita tidak boleh menyalahkan pedophile secara keseluruhan ? Perlu diingatkan, golongan pedophile adalah terdiri daripada golongan yang menghidapi sejenis penyakit mental. Pada pendapat saya, golongan yang harus dipersalahkan adalah masyarakat. Contohnya, jika kita kenal seorang pedophile, tidak kira jika ahli keluarga atau kawan, kita mesti menolong mereka dan bukan hanya berdiam diri agar mereka tidak akan melakukan perkara-perkara yang tidak diingini.


Jangan terlalu mudah percaya kepada orang yang menjaga anak anda

Kesimpulan

Pedophile adalah sejenis penyakit. Tidak kurang juga yang menjadi pedophile disebabkan trauma pada masa kecil. Seorang pedophile tidak memilih untuk mempunyai hawa nafsu terhadap kanak-kanak dan mereka tidak boleh disalahkan kerana memiliki nafsu tersebut, sama juga seperti seseorang lelaki yang normal, mereka tidak memilih untuk mempunyai nafsu terhadap perempuan, adakah anda menyalahkan mereka kerana memiliki nafsu terhadap perempuan ? Perkara ini patut dibincangkan secara meluas supaya kita sebagai masyarakat tahu tentang kewujudannya sekaligus dapat mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini daripada berlaku.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana