Monday, August 22, 2011

[Mcm2Ada] Anwar kemuka bukti dakwaan Saiful palsu, punya hubungan dengan UMNO

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan bukti bahawa tuduhan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan terhadapnya, adalah palsu dan berniat jahat.

Anwar berkata Saiful merupakan seorang lelaki berusia awal 20-an dengan berketinggian "enam kaki" dan mantap secara fizikal, mempunyai hubungan dengan ahli-ahli politik dan pegawai kanan polis.

Malah katanya, Saiful juga bekas pelajar yang mempunyai hubungan dengan Umno dan menyertai pelbagai latihan kendalian Biro Tata Negara, agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri.


"Dan di sini, saya seorang lelaki berusia 60 tahun dengan ada sejarah sakit belakang, yang telah menjalani pembedahan besar dan tidak memiliki sebarang kuasa.

"Jika saya telah menggunakan sebarang bentuk pengaruh atau tekanan mental ke atas dia, ini boleh dengan mudah dineutralkan dengan membuat satu panggilan segera kepada pihak-pihak yang ada hubungannya," kata Anwar ketika memberi keterangan dari saksi tertuduh di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.






Anwar juga berkata, mengikut keterangan pengadu dia tiba di Kondominium Desa Damansara pada pukul 2.45 petang, 28 Julai 2008 untuk membincangkan perkara berkaitan kerja.

Beliau menambah, pada peringkat itu, Saiful sepatutnya telah melarikan diri, namun tidak berbuat demikian atas alasan takut.

"Dia tidak berbuat demikian. Keterangan lain berhubung perkara ini dengan jelas menunjukkan bahawa pengadu mempunyai segala peluang untuk keluar (dari kondominimum), tetapi dia tidak melakukannya," kata beliau lagi.

Menurut Anwar alasan Saiful bahawa dia diselubungi ketakutan adalah bercanggah dengan fakta kes tersebut,

Anwar seterusnya berkata ketika disoal balas, Saiful mengakui bahawa dia telah membeli bahan pelincir dan secara sukarela telah mengenakannya serta mendakwa hubungan seks telah berlaku dan ia "sesuatu yang menyakitkan."

"Bagaimanapun, sangat jelas tiada bukti perubatan wujudnya kesan penembusan atau koyakan. Selepas hubungan (seks) yang didakwa berlaku, dia minum dan berbual mesra dengan saya.

"Pengadu tidak cuba mendapatkan pemeriksaan perubatan dengan segera. Sebaliknya, dia menghadiri satu majlis PKR pada keesokan hari," kata Anwar.

"Pada sebelah petang, dia mengambil bahagian dalam satu mesyuarat Kelab Anwar Ibrahim di rumah saya tanpa menunjukkan sebarang tanda emosi atau ketidakselesaan fizikal, malah trauma," kata Anwar lagi.

"Sikapnya seara total tidak konsisten dengan dakwaan bahawa dia telah dikasari," tambah beliau.

Anwar juga berkata, Saiful tidak terus membuat laporan polis dan membuat laporan perubatan dengan segera, sebaliknya mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.

Selain itu, Saiful juga dengan Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara ketika itu dan mengadakan pertemuan dengan Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof, bekas ketua polis Melaka, di sebuah hotel dua hari sebelum kejadian didakwa berlaku.

Najib merupakan timbalan perdana menteri ketika itu.

"Oleh itu adalah jelas daripada bukti itu bahawa pengadu telah berbohong meskipun Yang Arif (Hakim) memutuskan bahawa dia seorang saksi yang benar," katanya.


http://www.keadilandaily.com/?p=19224

26 comments:

Badut Rakyat said...

patutlah ramai pembaca,rupanya semua pembaca ini dah di tipu oleh suara keadilan...hahahahahah....banggang...Allah sayang saiful bukhari,dia xkkan tipu bro...suruh Anwar Bersumpah lah !!! junjung Al-Quran dan itu yang paling afdal..

August 22, 2011 3:26 PM
Anonymous said...

Bodohnya punya kes. Kalau "Hakim Yang Arif" itu arif dah lama kes ini dibuang.

August 22, 2011 3:28 PM
Anonymous said...

Junjung quran paling afdal?
Kah...kah...kah
Lancau lu badutrakyat...
Allah tak cakap pun junjung...Allah menyuruh membaca, memahami dan mempratikkan segala risalah yang ada di dalam Quran tu. Jangan jadi macam zul biawak al ustaz al-pukimak...
kah...kah...kah

August 22, 2011 3:34 PM
The Stranger said...

macam mana DNA Anwar boleh berada dalam dubur Saiful?
itu pun Anwar nak spin lagi. konspirasi itu ini.

August 22, 2011 3:40 PM
Anonymous said...

Oiit Badut, Allah dah bagi kepala otak tu bawak-2 le berfikir dgn rasional.. halusi dan teliti fakta-2 dan hujah-2 sebelum membuat keputusan.. jgn sokong membabi buta dek kerana ketaksuban tak bertempat.. ade kepala otak fikir dulu jgn ikut nafsu nanti taraf mu Badut lebih hina drpd binatang..

August 22, 2011 3:42 PM
Anonymous said...

nama pun badut..patut komen mcm org xcukup akal..badut..awk ahli umno seumur hidup ke?

August 22, 2011 3:44 PM
Anonymous said...

DNA Anwar dlm jubo Saiful.. tapi tiada kesan-2 tusukan kemaluan? macam mana tu The Stranger?

August 22, 2011 3:46 PM
AntiAPCO said...

Orang jahil agama je yang suka bersumpah-sumpah ni. Begitu juga orang yang cuba ambil jalan mudah untuk melepaskan diri dengan cara bersumpah ni. Kalau semua bukti-bukti saintifik tidak menyebelahi Anwar, adakah bila dia sumpah je semua akan percaya dia tak bersalah? Ceteknya pemikiran penyokong-penyokong sumpah ni. Anwar tidak perlu sumpah, semua bukti kronologi, saintifik dan rentetan peristiwa dengan jelas membuktikan DSAI tidak besalah dan telah dianayai. Cuma di Mahkamah Malaysia dan Hakim Malaysia sahaja yang boleh jatuhkan hukuman salah terhadap Anwar walaupun semua bukti adalah sebaliknya. Kalau di mahkamah negara kapir yang makan babi pun DSAI pasti dibebaskan!

August 22, 2011 4:02 PM
Anonymous said...

the stranger bangang,
dna tak semestinya air mani, dna boleh didapati dari rambut, peluh, kulit, macam2 sumber. ralat yg paling ketara dlm kes ni ialah sampai sekarang semua saksi pendakwa tak berani dgn kelas menamakan sample mereka air mani.
kes ni memang dirancang oleh najib dayus.

August 22, 2011 4:06 PM
Anonymous said...

badut rakyat.. tu sbb kes sepatutnya di buat dimamhkamah syariah - qazaf.. kat situ hakim yg arif boleh suruh anwar angkat sumpah .. dn sebelum beri keterangan atau sepanjang beri keterangan boleh letak alquran peribadi dan kesayangan anwar atau hakim atau jiban..ni lu pergi mahkamah sivil itu dunia punya mahkamah je.. tapi mahkamah syariah dunia akhirat punya mahkamah ..

badut menghiburkan rakyat tp kau badut yg menyakiti hati rakyat dgn kebanggangan kau tu ..

August 22, 2011 4:09 PM
Anonymous said...

kenapa susah sgt hakim nak terima hakikat yg telah wujud TERLALU banyak KESEMPATAN bagi saifool utk melarikan diri tapi beliau tidak berbuat demikian, malah ketingian saifool 6kaki dgn berbadan tegap dengan mudah dapat mencederakan anwar. Tapi hakim masih kata saifool saksi yg berwibawa........haprak punya hakim rasuah. Kangaroo court malaysia.

August 22, 2011 4:09 PM
Anonymous said...

badut sori tertinggal pulak ayat ni..

dn sebelum beri keterangan atau sepanjang beri keterangan boleh letak alquran atas kepala DSAI...

lain lain ayt tak berubah

August 22, 2011 4:11 PM
Anonymous said...

kalau dah saiful ni kena rogol tentu lah dia trauma. tapi pelik si saiful ni masih boleh berbual dgn tetamu yg hadir selepas dia kata kena rogol. siap boleh hidang teh lagi. bodoh punya hakim.

August 22, 2011 4:12 PM
Anonymous said...

the stranger..

soalan kau ni dah terjwb tp kau yg suka ulang ulang mcm org biyul...

itu bukan dna anwar .. tu dna kau sendiri ..

August 22, 2011 4:17 PM
PenganutPAS said...

""Bagaimanapun, sangat jelas tiada bukti perubatan wujudnya kesan penembusan atau koyakan""
...uhhhh kenyataan anwar tu .... anwardah confuse antara saiful dengan pelacur dari china tu .....heloooo anwar ni kes liwatlah ....bukan kes rogol atau persetubuhan haram.....hahahhhha

kesilapan besar saiful adalah dia tak lari ketika berdua-duaan dengan anwar maka perbuatan saiful tersebut dengan sendirinya membenarkan kesan air mani datuk seri anwar ibrahim didapati dalam rektum saiful .... hahahahhah

August 22, 2011 4:22 PM
Anonymous said...

bagaimana se seorg yg mempunyai hubungan dgn org politik spt dlm kedua dua gambar tsbt boleh mengambil masa beberapa hr utk membuat lapuran dliwat?

budah sontot ni dah biasa dgn org atasan vvip .. berpengalam dan tak merasa kekok .. kita yg disini pun mungkin tak pernah bergambar mcm tu..

hubungan ini lah menyebabkan yg dituduh mengatakan ada konspirasi membunuh karater politik beliau

August 22, 2011 4:26 PM
Anonymous said...

penganutpas pun belum boleh bergambar dgn vvip macam ni, cuma pecacai murahan ni dok syok sendiri aje.

August 22, 2011 4:32 PM
Anonymous said...

hello penganut pas ini bulan puasa lah!!! dosa di darab 1000. kau ni muslim ke???

August 22, 2011 4:33 PM
Anonymous said...

Anwar seterusnya berkata ketika disoal balas (ulang - di soal balas), Saiful mengakui bahawa dia telah membeli bahan pelincir dan secara sukarela telah mengenakannya

the stranger, tlg bagi komen bodoh hang .. aku tak faham lah apa maksud budak sontot ni dlm keterangan semasa di soal balas ..

masa beli tu nyawa dia terancam ke? dia boleh beli tapi tak boleh lari? kalau kau sendiri kaki sontot org tentu kau ada pelincir simpanan peribadi kau sendiri.. tak kan masa tu masa tu jgk nak beli .. ini org kena liwat pulak yg beli...

tlg jelas kan ..

menyusun jari ku nan sepuluh..

August 22, 2011 4:34 PM
Anonymous said...

Saiful tidak terus membuat laporan polis dan membuat laporan perubatan dengan segera, sebaliknya mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Datin Seri Rosmah Mansor, Tan Sri Musa Hassan & Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof.

Ya Allah! turunkan bala kpd mereka2 ini sekiranya benar mereka inilah perancang fitnah besar ini. Amin.

August 22, 2011 4:44 PM
pro najib said...

penganut pas tu babi tapi bukan berketurunan babi. . tu kalau kat alam nampak ni le
kalau kat alam ghaib, kira penganut pas ni kurang lebe macam iblis le kot
tu yang dia suka neraka kerana kata2nya (kira se grup dgn badut rakyat le dia ni)

August 22, 2011 4:56 PM
Anonymous said...

buat kaum pecacai yang buta2 percaya kepada media kerajaan sila jangan tunjukkan kebangangan anda dari sejal lahir. DNA sapa2 boleh letak la mangkuk..kenapa perlu disimpan perlatan sepeti berus gigi, cawan yang telah digunakan DSAI? sudah tentu dia nk ambik DNA pastu yg doktor2 anjing kerajaan ni terus kata ada DNA DSAI ..ya la dh korang letak..kalau Najis punya kes mesti DNA Najis kat situ..itupun mula2 ada hati nak sampel mani baru dari DSAI...klu bagi maka lebih kukuhlah sesi fitnah ni..aku setuju yng kata blog penganut pas adalah blog murahan kelas ketiga dalam dunia penulisan..lebih baik sembahyang hajat, tahajjud dan qiamullail lg bagus la bai..terlalu byk cacat cela dlm kes ni namun disebabkan hakim dibayar dan kita semua tahu reputasi mahkamah kanggaroo malaysia..kita semua tahu hanya akan ada satu pemenang dan buat masa ini bukan DSAI..

penganut UMNO fitnah untuk hidup

August 22, 2011 4:59 PM
Anonymous said...

the stranger mangkuk-hayun...

Tiga pakar DNA yg paling di takuti tok Najib iaitu Dr. Brian McDonald dari Sydney, Australia, pakar forensik, Dr. C Damodaran dari Chennai, India dan Dr. David Wells dari Melbourne Australia.

Dr Mc Donald adalah seorang ahli patologi dari Universiti Western Australia dan pengarah DNA Consults.

Dr Damodaran pula mempunyai 28 tahun pengalaman dalam bidang forensik di samping 36 tahun pengalaman dalam bio-kimia, toksilogi dan forensik.

Pihak pembelaan memerlukan pelbagai dokumen dan bahan untuk diteliti pakar forensik Australia Prof Madya David Lawrence Noel Wells , yang telah diambil sebagai pemerhati oleh pasukan Anwar, sebelum pemeriksaan balas ke atas saksi kedua, pakar bedah Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Mohd Razali Ibrahim.

Namun hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menolak permohonan Anwar bagi mendapatkan dokumen-dokumen itu dan memutuskan bahawa tidak ada peruntukan dan asas undang-undang bagi membekalkan dokumen-dokumen itu kepada pihak pembelaan.

..Hakim dh goyang takut sakit kepala pikir skrip baru. HAKIM TAKUT PADA CABARAN.

August 22, 2011 5:01 PM
Anonymous said...

Hakim tu bukan org bodoh tetapi terpaksa buat keja bodoh tu demi terpaksa ikut skrip yg telah d atur. Hakim tu trpaksa rela dicop Hakim Bodoh kerana nk mmpertahankn imbuhan bulanan dan kenaikan pangkat yg mnjadi impian.. Hai laa hakim... hakim... masih tak mengambil iktibar ke ats apa yg tlh brlaku k ats mukhtar dugong, augustine paul dan yg seangkatan dgnya.... ada pulak si badut badut yg tongong tak dak akal menyokong pulak tuuuu.....

August 22, 2011 7:05 PM
KuroShogun said...

Don't worry my friends, justice will prevail and Anwar as a warrior of justice will win against the legion of satans. JANGAN BIARKAN SYAITAN BERMAHARAJALELA DALAM PROSES KEADILAN MALAYSIA.

August 22, 2011 7:53 PM
Anonymous said...

Ramai pulak macai UMPORNO berhujah badut dalam kolum komentar ni ;-).. hujah tak pernah kukuh... bila pro pembangkang bagi hujah meyakinkan, badut UMPORNO cuba pulak spin isu yang sama.. bukan nak bentas hujah propembangkang dengan hujah yang kuat!! nampak lebih mencacai macam budak terencat akal.. sori bro cacai UMPORNO.. lu punya hujah dah basi.. banyak dalam blog macai umporno!!

August 22, 2011 8:17 PM

Post a Comment


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment