Wednesday, July 20, 2011

[kl-bogel] MAJALAH PLAYBOY MALAYSIA

OHH... ader ker?? kenapa aku tak perasan? wah nampak sangat aku jahat..oh korang jangan salah faham pula. tak semestinya apa yang aku nak tau bermaksud aku jahat. sebelum buat entri kenalah buat research dulu. nak kena kaji satu-satu..kang ada pula orang bising-bising? tapi betul ker ada majalah playboy keluaran Malaysia?
meh usyar lebih lagi!!!!!!!



Siapa tahu atau selalu baca majalah Mangga?? ala majalah yang banyak citer pasal artis tanahair kita tu?? cer citer cer citer... Ini bukan sengaja aku nak labelkan yang majalah Mangga ni ala-ala majalah Playboy. korang tau ker majalah playboy tu apa? ala..yang errr..ala yang tut tut tut lah.. tak boleh nak citer panjang sebab aku tau kebanyakan reader aku masih remaja lagi.. tol tak??

ok kenapa aku klasifikasikan majalah Mangga ni adalah majalah playboy Malaysia? korang tahu tak isi kandungan majalah Playboy? ok... bagi yang dah dewasa tu tak salah nak belajar atau mengkaji tapi yang baru ala-ala remaja ni tunggulah besar sikit tau... aku tak cakap yang majalah Mangga ni 100% lucah. tapi yang aku pelik kenapa majalah Mangga ni lepas dari sistem penapisan artikel dan penulisan di malaysia.

kebanyakkan gambar-gambar yang diterbitkan sangat menjolok mata. kalau budak-budak tengok pun mesti tak berkelip-kelip mata diorang. memang ler tak der satu pun artikel yang lucah tapi gambar adalah main frame yang menarik minat pembaca. gambar yang terjojol sana sini, yang terdedah sana sini.. terbogel sana sini elok ker dijadikan satu bahan bacaan.

Aku tak ingat tahun berapa ada satu issue yang melarang artikel-artikel yang mengandungi unsur-unsur lucah diterbitkan. masa tu banyak majalah ditarik balik terbitanya.. aku tak ingat majalah apa tapi kandungan asalnya ala-ala buku mastika tertapi banyak diselitkan citer-citer hubungan seksual. ok. tu citer lama. tapi kenapa majalah Mangga ni boleh lepas?? entah.!! aku serahkan kepada yang pakar.

aku cuba bandingkan majalah Mangga dengan majalah Playboy Indonesia. hanya satu edisi yang sempat dikeluarkan sebelum larangan menerbitkanya dikeluarkan. korang tau tak.. disebabkan nama majalah tu PLAYBOY majalah tu dilarang sama sekali diterbitkan sedangkan kandungannya tidak ada satu gambar yang tersangat lucah jika dibandingkan dengan majalah MANGGA NI.

OK.. sekarang aku serahkan pada korang untuk tentukan sama ada majalah Mangga ni masih sesuai diterbitkan atau tidak? kita usyar beberapa kandungan yang terdapat didalam majalah MANGGA.



BAYANGKAN APA YANG REMAJA AKAN FIKIR BILA MELIHAT GAMBAR-GAMBAR SEBEGINI

APA PENDAPAT KORANG SEMUA??

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment