Saturday, July 16, 2011

[kl-bogel] lkan Terkecil Dan Merbahaya

Candiru atau disebut juga canero merupakan jenis ikan air tawar yang sekeluarga dengan ikan lele. Ikan ini dapat dijumpai di sungai amazon dan sungai Oranoco, ikan ini dikenali sebagai ikan yang paling ditakuti oleh penduduk tempatan, ikan ini lebih di takuti daripada ikan piranha.
Ikan ini hanya dapat berkembang  1 sampai 2 inci dan lebar 4 sampai 6 milimeter, memiliki bentuk seperti seekor belut dan hampir lutsinar, amat untuk mustahil untuk dilihat di dalam air dengan mata kasar. Ikan yang cepat, perenang yang laju, lembut dan licin, dengan gigi yang tajam.
Ikan candiru merupakan parasit, modus operandinya sangatlah simple dan kejam


Ikan ini ditakuti karena ia tertarik pada air seni atau darah,Sehingga ikan candiru disebut sebagai ikan vampire dari Brazil. Dan bila seseorang berenang dalam keadaan telanjang  ia akan masuk ke celah vagina, atau bahkan bila ikannya kecil ke lubang penis – dan mungkin ke dalam urethra). Bila ini terjadi ikan candirú sangat susah diambil kembali kecuali melalui pembedahan. Lebih menakutkan lagi, infeksi menyebabkan shock dan mangsa akan mati sebelum candiru dapat dikeluarkan.
P/s mandi sungai pakai seluar dalam ya muaa hahahahha......

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment