RE: [kl-bogel] PAS gugur perkataan Islam pada Parti? UMNO kenapa tak tambah perkataan Baru ?

Keh keh keh…. Itu ler pasal…

Apahal korang geng UMNOnok ni kecoh sgt pasal PR nak letak nama apa pon.....

Suka ati PR lar nak letak nama apa....

Aku cadangkan korang ubah ‘motto’ korang....

“Di mana UMNO Kuat, Di Situ Rakyat Merempat“....

Ok tak? Nyalak sekali kalau stuju….

Huhuhu….

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of Datin Azurah
Sent: Thursday, 16 June 2011 9:58 AM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Cc: feqzt@yahoo.com; azman8620@yahoo.com
Subject: [kl-bogel] PAS gugur perkataan Islam pada Parti? UMNO kenapa tak tambah perkataan Baru ?

 

PAS gugur perkataan Islam pada Parti? UMNO kenapa tak tambah perkataan Baru ?

Posted: Mon, 13 Jun 2011 16:06:00 +0000

Lidah Rasmi UMNO melaporkan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, “Kalau Pas sanggup dibuli oleh DAP sehingga akhirnya boleh menggugurkan perjuangan negara Islam, saya mencabar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggugurkan sahaja perkataan Islam daripada Pas atau tukar saja nama parti itu kepada Parti Kebajikan se-Malaysia,”

Dan sebuah blog Pro-UMNO yang dipercayai dari jenis “Tak Menyalak, Tak Makan” telah menulis Ramai penyokong2 PAS mati2 ingat mereka menyokong prjuangan Islam..telah buat satu jihad yg besar!! walaupun apa pun dakyah UMNO, mereka yakin ngan perjuangan PAS adalah perjuangan Islam selaras ikut AQ dan sunnah!!

Itu dari blogger yang jenis “Tak Menyalak, Tak Makan”.. cuba korang baca apa pula yang ditulis oleh Blogger Pro-UMNO yang dipercayai bukan dari jenis “Tak Menyalak, Tak Makan” dibawah ini..


Buat yang tak faham apa aku maksudkan dengan “Tak Menyalak, Tak Makan” tu.. sila baca di SINI



Di antara Zeila (Jalil) dengan Zeila (Mascot TMM 1991)

Beberapa pemimpin UMNO telah mendesak PAS supaya menggugurkan perkataan ‘Islam’ di dalam parti itu kerana parti itu tidak lagi memperjuangkan Islam, sebaliknya memperjuangkan negara berkebajikan. Di antara yang mendesak itu ialah Ali Rustam dan Puad Zakarshi serta beberapa yang lain yang menyokong saranan itu. Tidak payah sesiapa yang menjawab atau menolak saranan itu kerana itu semuanya isu yang diterbitkan seperti ‘mencari kutu di kepala’.

Pemimpin-pemimpin UMNO mendesak perkataan Islam itu dibuang kerana ia sangat mengelirukan bukan sahaja rakyat ramai tetapi juga ahli-ahli PAS itu sendiri. Sebenarnya hanya mereka yang tidak memahami asas perjuangan Islam sahaja yang menganggap negara berkebajikan itu sebagai bersalah-salahan dengan Islam. Cukup kita layan desakan yang tidak berasas itu setakat ini.

Sekarang kita tengok apa yang pihak kita perlu buang dan tambah pula. Kalau kita guna ‘equation’ yang sama kita perlu gugurkan nama UMNO itu dari parti kita. apa kita sudah lupa yang parti yang kita anggotai ini bukannya UMNO? UMNO yang sebenarnya ialah parti yang di asaskan oleh Onn Jaafar dan bukannya oleh Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim seta Mohamad Najib.

UMNO yang sekarang ini terdaftar sebagai UMNO (baru) dan kenapa pula tidak digunakan atau meletakan perkataan (baru) kepada nama parti kita ini? Sedar kah kita yang UMNO ini diasaskan oleh Dr Mahathir dan tidak ada kena mengena dengan usaha mencapai kemerdekaan? Kalau UMNO yang sebenarnya wujud kenapa Ling Liong Sik pernah menjadi pengerusi BN buat beberapa ketika sebelum UMNO yang sekarang ini ditubuhkan? Tidak ingat kah kita. Kenapa Ali Rustam dan novis politik, Puad Zarkashi lupa tentang hakikat ini?

Kalau UMNO sekarang ini tidak mengelirukan kita semua, bagaimana Tunku Abdul Rahman, Husein Onn, Tun Dr Ismail, Tun Abdul Razak dan ramai lagi nama-nama pejuang UMNO tidak ada dalam senarai keahliannya? Yang lebih mengelirukan, kenapa baru-baru ini kita merayakan ulang tahun UMNO yang keenam puluh sedangkan umurnya baru 23 tahun?

Bagaimana hendak kita katakan yang UMNO ini telah berjaya membawa kemerdekaan negara sedangkan umurnya lebih muda dari anak bongsu saya? Semuanya ini mengelirukan. Kenapa letakan gambar-gambar Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman, dan Husein Onn di dinding bangunan UMNO (PWTC) sedangkan mereka ini tidak pernah menganggotai parti ini? Untuk mengingati semua pihak Dr Mahathir adalah ahli UMNO yang pertama dan Kak Asmah sebagai ahli yang kedua. Dr Mahathir adalah Prsiden UMNO yang baru ini yang pertama, buknnya Onn Jaafar.

Jadi sebelum kita menggunakan isu yang lemah ini terhadap parti lawan kita selesaikan kekeliruan di antara ahli UMNO sendiri. Kita mesti mengakui yang UMNO sekarang di asaskan di atas perpecahan orang Melayu, tetapi UMNO yang dibenci Dr Mahathir dulu diasaskan oleh perpaduan kumpulan-kumpulan dan persatuan orang-orang Melayu.

Jangan pula pihak-pihak yang membangkang pandangan ini berkata yang mereka sudah jemu dengan isu ini. Sebenarnya saya pun merasa jemu kerana dikelirukan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin yang hanya memperjuangkan ‘tempolok’ dan kepentingan kuasa secara peribadi mereka.

Hasilnya ahli-ahli berpecah. Apabila ahli berpecah kita pula yang dianggapkan bersalah. Sesungguhnya UMNO sekarang ini sarat dengan pemimpin-pemimpin yang keliru dan rabun dalam perjuangan mereka. Tidak boleh nak berbuat apa-apa lagi.

Saya pernah membuat satu anoloji untuk memberi kefahaman kepada mereka yang keliru. UMNO yang asal itu ibarat Zeila (bintang filem) yang asal. Tetapi UMNO yang ada pada hari ini ibarat Mascot tahun Melawat Malaysia 1991 dahulu (Orang Utan) yang juga diberi nama Zeila oleh Sabarudin Cik, Menteri Pelancongangan negara dahulu. Kedua-duanya bernama Zeila. Selebihnya saudara sambunglah sendiri.

Terima kasih.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana