Thursday, June 2, 2011

RE: [kl-bogel] Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!

Hahahaha….

Ceramah ajaran sesat tu….

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of kusalwani@gmail.com
Sent: Sunday, 29 May 2011 9:15 PM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!

 

Bagus la ustaz Amin. Berceramah sambil layan citer lucah. Kahkahkah

Sent from my BlackBerry wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: Amin <sham.abdul@gmail.com>

Sender: kl-bogel@googlegroups.com

Date: Sun, 29 May 2011 20:52:46 +0800

To: <kl-bogel@googlegroups.com>

ReplyTo: kl-bogel@googlegroups.com

Subject: Re: [kl-bogel] Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!

 

Kulasawani.naiklah harga sekilo susu Rm100 pun saya tak hairan selagi Allah ada untuk ku merayu.
Insaflah tengok ni
http://www.youtube.com/watch?v=ZBvQs5MS6Gg&feature=related

Jangan cuba menyesatkan orang lain jika anda mahu sesat terutama Datin...
mohonlah dari Allah jangan kau kurangkan beban dan ujian kepadaku tapi Ya Allah kau kuatkan Imanku dan tubuh badanku menempuhi Ujian Mu sesungguhnya jika ini yang terbaik untukku aku Redha...Ya Allah..
jika anda tak mampu hadapi ujian kenaikan dan segala macam masalah didalam surah Al-baqarah Allah dan sediakan Doa untuk kita memohon mengurangkan ujian darinya..pohonlah...
ketika Orang bertanya kepada Nabi S.A.W dimanakah Tuhanmu.Sabda Nabi terlalu hampir dengan kita ..Pohonlah dengan Allah..yang...Lagi maha mendengar...maha pengasih..

2011/5/29 <kusalwani@gmail.com>

Kerajaan najiz mmg bodoh. Pak saberi tu apa keja dia selain umumkan harga brg naik? Rakyat harus berani ubah kerajaan BN skg. Pilih pemimpin yg lebih bijak dan cerdik

Sent from my BlackBerry wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: catdog <y2chot@gmail.com>

Date: Sun, 29 May 2011 16:26:06 +0800

Subject: Re: [kl-bogel] Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!

 

aku cadangkan kerajaan BN jangan control barang lagi...kasi impot barang masuk ..kasi murah..macam dr mahathir buat dulu..mau kasi masuk ayam dari thailand...takut semua kasi turun balik...memang cina2 ni yang desak kasi naik harga...kerajaan BN jangan lembut sangat...lagi pun sumer cina2 ni bukan nak sokong kerajaan BN so...kita impot banyak2 barang masuk kasi jatuh ini harga barang

2011/5/28 Red_buttErFly <faridahmhussin@gmail.com>

bagus..makin tinggi la expenses untuk anak2 membesar, makin berat la beban yg ditanggung..sy suke...........

2011/5/24 joe joe <joelabu00@gmail.com>

syabas.....

 

2011/5/24 Datin Azurah <datin_azurah@rediffmail.com>



Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!

Posted:Fri, 20 May 2011 04:17:00 +0000

PETALING JAYA Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Berita-berita seperti ini, iaitu pengumuman kenaikkan harga produk keluaran Syarikat mereka oleh Pengarah-pengarah Urusan Syarikat tersebut akan lebih banyak kita lihat pada bulan june ini..

Tujuannya hanya satu.. iaitu memindahkan punca atau meletakkan kesalahan kerana kenaikkan harga barang keperluan asas kerana Subsidi Diesel untuk Syarikat Pengangkutan telah ditarik oleh Kerajaan UMNO/BN keatas bahu Syarikat pengeluar produk tersebut...


Ianya sekaligus membuatkan rakyat terutamanya pencacai UMNO terus menyalahkan pengeluar produk tersebut dan secara tidak langsung mengiyakan kenyataan Muhyiddin bahawa kenaikkan harga barang ini bukanlah salah kerajaan..


Harga susu naik 5-6% mulai Jun

PETALING JAYA Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Menurut Pengarah Urusan Dutch Lady, Bas van den Berg, peningkatan itu adalah suatu yang tidak dapat dielakkan dengan harga bahan mentah dijangka meningkat sebanyak 29 peratus pada tahun ini berbanding 27 peratus pada tahun lalu.

Peningkatan kos ini dapat dilihat secara signifikan dengan kenaikan harga bahan mentah seperti susu, gula, minyak dan tenaga buruh.

Kami di Dutch Lady mengambil pelbagai langkah untuk mengatasi perkara ini tetapi ia suatu yang tidak dapat dielakkan, oleh itu kami terpaksa meningkatkan harga sebanyak lima hingga enam peratus dalam portfolio produk kami," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat agung tahunan ke-48 Dutch Lady di sini semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Dutch Lady, Datuk Zainal Abidin Putih.

Van den Berg menjelaskan, sebagai persediaan ke arah fenomena berkenaan pihaknya telahpun menaikkan harga sebanyak lima peratus bagi beberapa produk susu yang baharu dilancarkan pada awal tahun ini.

Kami harus mengambil langkah berjimat-cermat dan efisien dengan harga material bahan mentah yang tidak menentu ini, katanya.

Beliau bagaimana pun tidak melihat bahawa peningkatan harga tersebut akan menjejaskan jualan rangkaian produk tenusu Dutch Lady di pasaran.

Syarikat itu menghasilkan dua rangkaian jenama produk tenusu yang terdiri daripada susu segar, minuman yogurt, susu untuk membesar dan susu suhu ultra tinggi (UHT) serta Friso yang meliputi susu tepung yang dirumus untuk kanak-kanak dan golongan ibu mengandung dan menyusu.

Matlamat kami pada tahun ini ialah untuk melepasi prestasi keuntungan memberangsangkan yang dicapai pada tahun lalu walaupun akan menghadapi tahun yang mencabar, jelasnya.


Kosmo

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment