Friday, June 17, 2011

RE: [kl-bogel] Bersih 2.0 diteruskan walau Perkasa halang

Apa jadahnya nak buat perhimpunan kat K’tan…

Kat sana da bersih bro… buat ler kat tempat ‘kotor’… br org tempat ‘kotor’ ni boleh belajar mcm mana nak jadi bersih….

Huhuhu….

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of Amin
Sent: Friday, 17 June 2011 10:14 AM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] Bersih 2.0 diteruskan walau Perkasa halang

 

yea..cuba bayangkan 100ribu berhimpun dikelantan buat demo Bersih.kan meningkatkan ekonomi kelantan.kedai makan laris.hotel penuh,stesen pam minyak laku..bukankah ini meingkatkan ekonomi serambi mekah dan Pas amnya.Kat K.l kalau dibuat..parking kereta mahal.makanan mahal,hotel mahal dan membantu ekonomi siapa..jika pokok bunga dan tiang lampu rosak kontraktor mana yang dapat untuk membaiki..sampai bila orang kita nak cerdik..kita bangga jika mampu menhimpunkan 100ribu penyokong tapi siapa yang untung.....
jadi buat dikelantan ...win-win situation

 

2011/6/16 atuk_aji <atukaji@gmail.com>

KL kota maksiat eah?

2011/6/14 Amin <sham.abdul@gmail.com>

bodo ?/ Orang bagi berhimpun diStadium ke padang ke Tak mau Bersih ni.dulu nyer perhimpunan jalan 6 lorong tersekat(menganggu orang...) pokok bunga di kiri kanan jalan lingkup.tiang lampu patah...buang air merata-rata. lagipun buat kat k.l buat apa!!! kota maksiat benda baik kena buat dinegeri Serambi mekah baru ada barakah....
harap serban je besau..adakah benda baik buat ditempat yang ...hmmm elok le....tu pun nak kena kita bg tau... 

2011/6/14 Makhtar, Mahadir: Mr. <mahadir.makhtar@epcos.com>

 

Nazri Abdullah
KUALA LUMPUR, 13 Jun : Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi PAS, Mohamad Sabu berkata, PAS tidak akan berganjak bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) untuk mengadakan himpunan besar-besaran di Kuala Lumpur, 9 Julai ini.

Katanya, biarpun kumpulan pendesak Melayu, Perkasa memberi amaran untuk menghalang, namun himpunan tersebut tetap akan diteruskan.

"Kita akan buat terus, dia (Perkasa) nak buat himpunan itu hak dia," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali dalam sidang media di parlimen hari ini memberitahu pertubuhan itu akan melawan habis-habisan himpunan Bersih 2.0 itu.

Sambil menyifatkan himpunan itu sebagai "mengacau", Ibrahim turut memberi amaran akan membuat himpunan serupa bagi menghalang himpunan Bersih 2.0 tersebut walaupun terpaksa berlaku pertembungan.

Ibrahim, yang juga ahli parlimen Pasir Mas, juga mendakwa himpunan Bersih itu akan menimbulkan huru hara apabila ada pesertanya membaling batu dan membakar kereta.

Membidas kenyataan Ibrahim itu, Mohamad yang juga Timbalan Presiden PAS berkata, bukan Perkasa yang menentukan himpunan tersebut huru-hara atau tidak.

"Itu kerja polis la nak tentukan aman atau tidak. Datuk Ambiga (Pengurusi Bersih), sudah beri jaminan kita akan buat himpunan secara aman," katanya.

Beliau turut memberi contoh himpunan Bersih pertama pada 2007 lalu, menyaksikan himpunan berlangsung secara aman.

"Perkasa kalau nak buat juga himpunan, buat hari lain la, kita dah cadang tarikh ni lebih awal lagi," katanya.

Declare perang fizikal

Seorang lagi AJK Bersih, Dr Mohd Hatta Ramli menyifatkan tindakan Perkasa memberi amaran mahu bertembung dengan peserta himpunan Bersih sebagai tidak wajar.

"Kita tak pernah halang Perkasa nak berhimpun. Tapi berhimpun lah untuk memperjuang hak sendiri, bukan sebab nak halang kita semata-mata.

"Ini sudah declare perang secara fizikal. Bukan begini caranya, ini cara pengganas," katanya.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com




--
atukaji

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment