Thursday, June 16, 2011

RE: [kl-bogel] 30,000 pemuda Perak sertai Bersih 2.0

Untuk ko….

 

p/s : ko DELETE jer komen aku tu... ko layan citer blue yg aku send tu sudah ler... sumbang ler apa2 kat grup kalau nak ngomel pon....

 

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of exhubykl sepi
Sent: Friday, 17 June 2011 9:03 AM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] 30,000 pemuda Perak sertai Bersih 2.0

 

ayaaaaaaaaaaa..........sini menyabul la....bukan utk PAS=parti ayam semalaysia....islam tak da dah

 


From: "Makhtar, Mahadir: Mr." <mahadir.makhtar@epcos.com>
To: kl-bogel@googlegroups.com
Sent: Fri, June 17, 2011 8:46:34 AM
Subject: RE: [kl-bogel] 30,000 pemuda Perak sertai Bersih 2.0

Huhuhu.... saper hakim tu?

Ulamak pon geng2 korang dok perlekeh jer....

Apa lar sgt kalau setakat hakim tu?

Apa hakim tu ker yg judge ko kat SANA nanti?

Apa ko belajar lagi pandai drpd ulamak tu ker?

 

p/s : ko DELETE jer komen aku tu... ko layan citer blue yg aku send tu sudah ler... sumbang ler apa2 kat grup kalau nak ngomel pon....

 

 

-----Original Message-----
From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto: kl-bogel@googlegroups.com ] On Behalf Of Sam
Sent: Thursday, 16 June 2011 10:15 PM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] 30,000 pemuda Perak sertai Bersih 2.0

 

Pelik aku dgn ko ni mahtar,fanatik sgt, ko kerja apa ye? Belajar tinggi mana ye? Sbb aku tgk semua ko komen, hakim mahkamah tinggi pun ko nk komen gak

 

On Thu, 16 Jun 2011 11:53 BST Makhtar, Mahadir: Mr. wrote:

 

>Harakahdaily

> IPOH , 16 Jun : Dewan Pemuda PAS Negeri Perak menyokong penegasan Ketua

>Dewan Pemuda PAS Malaysia , Nasrudin Hassan bahawa akan tetap menerus

>perancangan bagi menjayakan himpunan Bersih 2.0 yang akan diadakan pada

>9 Julai ini di Kuala Lumpur .

>  

>Ketua penerangannya, Mohd Akmal Kamarudin berkata, seramai 30 ribu akan

>bersama-sama untuk turun di dalam himpunan tersebut dan menyeru kepada

>rakyat Negeri Perak yang dinafikan hak mereka memilih menteri besar yang

>sah supaya dapat turut bersama.

>  

>"Kami tegaskan bahawa apa yang akan dilakukan ini adalah satu jihad

>menegakkan keadilan dan kami ingin pastikan satu cara yang akan merubah

>sistem pilihan raya yang benar-benar bersih tanpa penyelewangan,"

>katanya dalam satu kenyataan.

>  

>Beliau mengulangi bahawa himpunan itu bukan bertujuan untuk menjatuhkan

>kerajaan, tetapi ianya bertujuan menuntut agar kerajaan akur dengan

>tuntutan rakyat supaya pilihan raya perlu bersih bagi memastikan Umno

>Barisan Nasional (BN) tumbang pada pilihan raya yang akan datang kerana

>telah banyak menyusahkan dan menipu rakyat selama ini.

>  

>"Kita hanya menuntut pihak Kerajaan Malaysia dan Suruhanjaya Pilihan

>Raya Malaysia agar melaksanakan tuntutan penggunaan dakwat kekal

>(sebagaimana yang dilakukan di Indonesia dan India ) untuk menghalang

>pengundian berganda, pemansuhan sistem pengundian pos kecuali untuk para

>diplomat dan pengundi lain di luar negara.

>  

>"Penyemakan semula daftar pemilih yang lengkap demi memastikan segala

>kesalahan dan ketimpangan yang sedia ada dapat dihapuskan dan

>menyediakan satu daftar pemilih yang sebenar-benarnya telus dan

>meyakinkan," katanya.

>  

>Selain itu, ujarnya semua parti yang bertanding sepatutnya menerima

>akses yang sama rata kepada media yang dikawal kerajaan terutamanya TV

>dan radio.

>  

>Tambahnya, iklan politik daripada semua parti mestilah diterima tanpa

>sebarang sikap pilih kasih sementara media juga perlu memberi hak

>menjawab sekiranya terdapat laporan berunsur negatif yang berkaitan

>dengan seseorang ahli politik atau parti politik.

>  

>"Kami tidak gentar dengan pelbagai ugutan daripada pihak yang tidak

>bertanggungjawab bagi memastikan kegagalan himpunan ini nanti tetapi

>  

>kami pertegaskan bahawa himpunan tersebut adalah hak dan demokrasi yang

>termaktub di dalam Perlembagaan Negara.

>  

>"Kami bersama badan bukan kerajaan atas nama Bersih akan bersedia

>berdepan dengan Perkasa yang mengetuai Kotor (Badan Bertindak

>Pilihanraya Kotor) nanti," katanya.

>  

>p/s...

>  

>Yg lapor polis menentang 350 je, tp yg nak memeriahkan majlis beratus

>ribu.. he2 Malaysia ..

>  

>--

>You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.

>To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

>To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

>For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

>Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--

You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.

To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment