Wednesday, June 22, 2011

[kl-bogel] TERKINI!! Ambiga Terima Ugutan Bunuh!!

TERKINI!!

Pengerusi Bersih yang juga mantan Presiden Majlis Peguam (Bar Council) Ambiga Sreevanasan menerima ugutan bunuh terhadapnya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) pagi ini!

Terdahulu, SMS yang disebarkan kepada beberapa wartawan media cetak berhubung perkara sama juga diterima yang mengatakan sekiranya Ambiga berdegil mahu meneruskan perhimpunan tersebut, nyawanya akan terancam!

Justeru, Ambiga sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Travers, Bangsar, Kuala Lumpur, menurut mesej Twitter Bersih 2.0 sebentar tadi.

Perhimpunan Bersih dirancang diadakan pada Sabtu depan, 9 Julai 2011 jam 2 petang.

Satu sidang media sedang diadakan di perkarangan balai polis tersebut.

LAGI LAPORAN LANJUT MENYUSUL

SMS ugut bunuh Ambiga diedarkan

Beberapa wartawan dan ahli Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH2.0) telah menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) lewat malam semalam dan awal pagi ini.

SMS yang dihantar dari nombor telefon 601119732179 memuatkan ugutan bunuh ke atas pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan juga beberapa pemimpin PAS dan PKR yang mungkin terbabit pada perhimpunan 9 Julai bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

Ambiga, ketika dihubungi Malaysiakini, mengesahkan beliau menerima SMS seumpama itu.

"Ya, saya juga terima dan akan buat laporan polis,” katanya.

SMS itu berbunyi: "Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

“puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.

“kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."

Ahad lalu, kumpulan pendesak Melayu - PERKASA yang diketuai oleh presidennya, Datuk Ibrahim Ali juga membakar dan memijak gambar Ambiga pada satu perhimpunan dan memanggilnya sebagai "wanita Hindu yang merbahaya".

 

No comments:

Post a Comment