[kl-bogel] GERAKAN NAFI USAHA SINGKIR TSU KOON PRESIDEN GERAKAN - minsider

Gerakan menafikan terdapat usaha dari dalam parti itu untuk menyingkirkan presidennya Koh Tsu Koon walaupun terdapat laporan bahawa semakin ramai yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan beliau.

Timbalan Presiden Gerakan, Chang Ko Youn berkata malahan kini pemimpin dan ahli parti sedang sibuk membuat persiapan bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 di bawah kepimpinan Koh.

“Ia tidak benar. Ada orang yang mahukan publisiti dengan membuat dakwaan demikian,” katanya dipetik laporan Bernama Online.

Bekas naib ketua Pemuda parti itu, S Paranjothy mendakwa wujud perasaan tidak puas hati dalam parti dan terdapat ahli yang merancang untuk mengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi menyikirkan Koh.

Paranjothy yang merupakan ketua cawangan Taman Ehsan mendakwa ramai ahli yang tidak berpuas hati dengan gaya kepimpinan Koh yang dianggap lebih sebagai “yes man” dan mengetepikan pandangan dan isu yang dikemukakan oleh sayap Pemuda dan Wanita.

Beliau juga dilaporkan sebagai berkata bahawa Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu lebih berminat untuk menjaga kedudukan politiknya dalam kerajaan dan tidak menghiraukan masalah dalam parti.

Laporan itu mendakwa bukan itu sahaja, Koh dikritik kerana kerana tidak mengemukakan strategi untuk merampas kembali Pulau Pinang daripada pembangkang.

Namun Chang menjelaskan adalah perkara biasa bagi mana-mana ahli parti untuk mempunyai pandangan yang berbeza mengenai banyak isu, tetapi ia tidak bermakna mereka merancang untuk menjatuhkan pemimpin parti.

Malah katanya, di bawah kepimpinan Koh, Gerakan telah membuka lebih banyak cawangan dan menarik lebih ramai ahli baru di seluruh negara.

Beliau memberi contoh, Gerakan berjaya menarik empat anggota dewan undangan negeri bebas, tiga di Sabah dan seorang di Pahang menyertai parti itu.

Mereka ialah Peter Pang En Yin (Karamunting), Raymond Tan Shu Kiah (Tanjung Papat) dan Au Kam Wah (Elopura) semuanya dari Sabah serta Ho Yip Kap (Tanah Rata) dari Pahang yang menang pada pilihan raya umum 2008.

Pang keluar dari Parti Liberal Demokratik (LDP) dan menyertai Gerakan pada Mac lalu sementara Tan dan Au keluar dari Parti Maju Sabah (SAPP) selepas parti itu keluar dari gabungan Barisan Nasional pada September 2008.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

gerakan telah bersedia untuk meninggalkan gerombolan
gerakan sesudah pilihanraya yang lalu jelas kalah teruk
ramai ahli tidak puas dengan gerombolan
ramai ahloui mahu tinggalkan geromboan
ramai ahli telah masuk dap atau pkr

rancangan ketika itu telah sedia untuk istihar
gerakan meninggalkan gerombolan tapi mat mongol
sedar lalu beri apek poyo tsu koon jadi munkee
dengan pangkat munkeee maka gerakan batalkan
rancangan untuk cabiut lari

tapi hari ini agenda gerakan nak cabut lari muncul lagi
kali ini makin kuat
retak sudah terbelah
hanya nak menunggu kapal pecah
kah kah kah

Comments

Popular posts from this blog

[kl-bogel] Huzaida..

[kl-bogel] Sasha Isteri Teman

[kl-bogel] Cikgu Zana