Tuesday, May 3, 2011

RE: [kl-bogel] DAP mahukan pemimpin Melayu yang berintergriti memimpin negara

Hahahaha....

Itu Melayu jenis bergayut kat telor Najisrazak....

Mati x makan kalau Najis x bg subsidi...

Pasal tu ler harap gaji kilang jer...

Cuba ler bukak minda sikit... kalau rajin, apa pon boleh buat duit...

Tak kan baru pakai VIOS da rasa mcm jadi menteri cabinet UMNOnok?

Keh keh keh.... taraf teksi jer tu kalau kat Jepun....

 

 

p/s : aku mmg kutuk kalau jenis Melayu mcm ko… terperuk pon x per... tapi, aku rasa ko x layak kot kejer kat sini...

 

 

 

-----Original Message-----
From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of vios 07
Sent: Tuesday, 3 May 2011 11:56 PM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] DAP mahukan pemimpin Melayu yang berintergriti memimpin negara

 

cayalah bro lokman...

 

pening jek bro bace tulisan pekerje kilang terperuk yg lebih pakar

forward email@tulisan org lain tnpa ada ape2 ilmu pasal politik dan

idealogi sndri asik2 kutuk kaum sndriiii jek...... ni bace email mcm

ni bru lah semangat skt,,, bru leh majuuuu,,,, x de lah idop harap kan

OT kilang pastu forward email kat group jek gaji bg mkn anak bini...

 

On 5/3/11, Lokman Ali <lipanbatu@gmail.com> wrote:

>  SILA EDARKAN ! Sin Chew Daily, Ting Hien 'super rasis' !!

> Posted by Sahabat-Gunung on 1:38 PM in

> baru<http://www.sahabat-gunung.com/search/label/baru>

> | 0 Komen

> 

> <http://2.bp.blogspot.com/-lQDuqxW8974/Tb5UkNS1BLI/AAAAAAAAKvk/x_IhGnj1C1A/s1600/kit%2Bsiang.jpg>

> Sumber:

> MiM<http://novandri.blogspot.com/2011/05/sila-edarkan-sin-chew-daily-ting-hien.html>

> 

> Sila baca dan edarkan artikel di bawah yang di tulis oleh seorang mualaf.

> Sungguh menarik:-

> 

> KARIM CHAN

> Ipoh, Perak

> 

> SEBAGAI seorang mualaf yang boleh membaca akhbar-akhbar Cina di negara ini,

> saya sangat kesal dengan tulisan Timbalan Pengarang Sin Chew Daily, Tay Ting

> Hien yang bersifat 'super rasis'.

> 

> Hujah-hujah beliau dalam artikel bertajuk 'Awak siapa?' dalam ruangan Sudut

> Pendapat halaman 24 pada 25 April 2011 terutama ketika 'menyerang' Utusan

> Malaysia dan orang Melayu, bagi saya adalah sangat cetek dan sudah

> ketinggalan zaman.

> 

> Penulisan yang mendakwa Utusan Malaysia dan orang Melayu bersifat perkauman,

> bagi saya hanya sesuai ditulis pada zaman dinosaur dan pada masa sekarang ia

> sebenarnya tidak bernilai satu sen pun.

> 

> Tiada siapa yang wajar menuduh orang Melayu dan syarikat akhbar kaum itu

> bersikap perkauman kerana sejarah telah membuktikan nilai budi orang Melayu

> yang secara semula jadi bersikap bertolak ansur dan sentiasa menolong tanpa

> mengira kaum.

> *

> *

> <http://4.bp.blogspot.com/-fqUXEbtgaC4/Tb5UjkmZR9I/AAAAAAAAKvU/PeILCcFaiIQ/s1600/1aaa1.JPG>

> *

> *

> *Kerana sikap terbuka orang Melayu ini, kita lihat ekonomi dan sistem

> pendidikan orang Cina di Malaysia terus berkembang maju. Kerana sikap

> inilah, maka MCA dan Gerakan dapat berada dalam gabungan politik Barisan

> Nasional (BN) untuk bersama-sama mentadbir negara.*

> 

> Dalam artikel itu, Ting Hien menuduh Utusan Malaysia dan orang Melayu

> bersikap perkauman manakala kaum Cina adalah sebaliknya. Ia sebenarnya hanya

> mengulangi tuduhan sama yang dibuat pemimpin-pemimpin DAP sebelum ini.

> 

> Beliau memberi contoh seorang pemandu lori, Ong Kim Koon, 52, yang

> dianggapnya sebagai wira dalam membantu sepasang suami isteri Melayu yang

> cedera parah tersepit dalam kenderaan dalam kemalangan jalan raya di Jalan

> Lingkaran Tengah Dua (MRR2) dekat Tesco Ampang, 14 April lalu.

> 

> ''Dalam kejadian pada tengah malam itu, Zainal Mohammad Yusoff, 45, dan

> isteri, Rosamiah Hashim, 38, cedera parah. Kim Koon segera turun daripada

> kenderaan dan mengangkat Zainal ke bahu jalan.

> 

> ''Apabila kembali mahu menolong Rosamiah, tiba-tiba sebuah kenderaan

> pelbagai guna (MPV) dengan laju melanggarnya dan dia terseret beberapa

> meter. Pemandu MPV tersebut yang kemudiannya di kenal pasti sebagai seorang

> pemuda Cina terus memecut meninggal tempat itu,'' tulisnya.

> 

> Dengan pertolongan itu, Zainal dan isterinya selamat manakala Kim Koon

> meninggal dunia setelah kedua-dua kakinya yang terpaksa dipotong dijangkiti

> kuman.

> 

> Apakah agenda tersembunyi Ting Hien menjadikan kejadian itu sebagai bahan

> utama dalam penulisannya sambil menyifatkan sikap yang dipamerkan Kim Koon

> itu sebagai hebat dan luar biasa? Sedangkan ia adalah perkara lumrah yang

> terjadi dalam masyarakat Malaysia.

> 

> Kenapa tidak ditulis kisah-kisah pengorbanan orang Melayu membantu kaum Cina

> ketika kebakaran, banjir dan kemalangan. Ketika rusuhan kaum 1969, ramai

> juga orang Melayu yang memberikan perlindungan kepada sahabat-sahabat mereka

> yang terdiri daripada kaum Cina di kediaman masing-masing.

> 

> <http://1.bp.blogspot.com/-NS4kGGOQRDA/Tb5Ujl6St6I/AAAAAAAAKvc/djuj75jsAf8/s1600/dapbabi1.JPG>

> Satu perkara lagi yang menimbulkan kemusykilan saya adalah kenapa

> beliaumempersoalkan, adakah Utusan Malaysia melaporkan berita mengenai

> jasa Kim

> Koon itu.

> 

> ''Kim Koon seorang rakyat Malaysia yang berhati perut dan

> berperikemanusiaan, dia tidak mengenal warna kulit, yang dia kenal adalah

> nyawa manusia,'' tulisnya.

> 

> Sikap mempersoalkan hati budi orang Melayu hanya akan menimbulkan perasaan

> tidak senang kaum itu. Ini akan menyebabkan orang Melayu bertindak balas

> termasuk tidak menyokong calon MCA dan Gerakan.

> 

> Jika ini berlaku, sudah tentu ramai calon MCA dan Gerakan yang bergantung

> nasib kepada undi Melayu akan kalah. Jika ini berlaku, ia hanya akan

> menguntungkan DAP.

> 

> Saya juga kesal dengan sikap Ting Hien yang menyifatkan orang Melayu yang

> mempertahankan hak mereka sebagai golongan yang membawa hujah perkauman

> bodoh dan mengabaikan sifat tolong-menolong.

> *

> *

> Sikap menggelar pihak lain dan tindakan yang dilakukan golongan itu dengan

> ungkapan 'bodoh' jelas mencerminkan nilai peribadi penulis yang bersifat

> rasis dan memandang rendah kepada orang lain.

> 

> <http://3.bp.blogspot.com/-aDzrNjdqsHQ/Tb5Vkv24mjI/AAAAAAAAKvs/jB-u6QgLsmw/s1600/lim%2Bkit%2Bsiang1.jpg>

> 

> Bagi saya pola sokongan masyarakat Cina yang semakin berubah untuk menyokong

> DAP adalah berpunca daripada hasutan-hasutan akhbar Cina terutamanya Sin

> Chew Daily. Anehnya perlakuan sama tidak pula menjadi amalan akhbar-akhbar

> Cina di negara lain.

> 

> Kerana hasutan seperti ini, saya sendiri tidak lagi membenarkan anak-anak

> membaca akhbar berkenaan.

> 

> Dalam pada itu, saya masih tertanya-tanya kenapa Sin Chew Daily memberikan

> terlalu banyak ruang kepada pemimpin pembangkang untuk menulis.

> 

> Terbaru membabitkan tulisan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha

> Agung DAP, Lim Guan Eng yang disiarkan dalam ruangan Sudut Pendapat di

> halaman 36 pada 23 April 2011.

> 

> Tulisan bertajuk 'Keadilan dan kebenaran tidak perlukan pengalaman' memuji

> parti itu kerana berjaya menarik bekas pimpinan muda MCA, golongan belia dan

> wanita jelita untuk menjadi calon pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak

> Ke-10 lalu.

> 

> Guan Eng mendakwa DAP berjaya berbuat demikian kerana dasar perjuangan parti

> itu berlandaskan kepada keadilan dan kebenaran.

> 

> Ketua Menteri Pulau Pinang itu turut berhujah, dakwaan BN bahawa pemimpin

> parti itu tidak berpengalaman memerintah negeri dan negara tidak boleh

> diterima kerana perjuangan untuk menegakkan keadilan dan kebenaran tidak

> memerlukan pengalaman.

> 

> Bagi saya kesempatan yang diberikan kepada pemimpin DAP untuk menulis

> bertujuan mewujudkan imej positif parti itu di kalangan masyarakat Cina

> sekali gus memastikan ia mendapat sokongan padu ketika pilihan raya umum

> nanti.

> 

> Sebagai kesimpulan, segala artikel yang disiarkan Sin Chew Daily sebenarnya

> mempunyai agenda tersembunyi, sarat dengan unsur-unsur perkauman dan tidak

> boleh dipercayai sama sekali

> 

> 

> 2011/5/3 Makhtar, Mahadir: Mr. <mahadir.makhtar@epcos.com>

> 

>>  *Hehehe…. Yg penting, lebih berintegriti berbanding MCA/gerakan/MIC dan

>> UMNOnok sendiri….*

>> 

>> 

>>  ------------------------------

>> 

>> *From:* kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] *On

>> Behalf Of *catdog

>> *Sent:* Monday, 2 May 2011 11:24 AM

>> *To:* kl-bogel@googlegroups.com

>> *Subject:* Re: [kl-bogel] DAP mahukan pemimpin Melayu yang berintergriti

>> memimpin negara

>> 

>> 

>> 

>> dap tuh berintergriti sangat kerr....kalau nak sokong tuh boleh sokong

>> bro..tapi jangan sampai buta mata dan buta hati...selidik dulu...kekekek

>> 

>> 2011/4/29 Makhtar, Mahadir: Mr. <mahadir.makhtar@epcos.com>

>> 

>> *27 April 2011

>> 

>> Saya ditanya oleh beberapa orang adakah DAP benar-benar ingin mengambil

>> alih negara ini dan pemimpinnya akan menjadi PM jika DAP berkuasa?

>> Tetapi adakah itu akan terjadi? Jawapannya adalah TIDAK kerana DAP tidak

>> pernah menurunkan jumlah calon yang cukup untuk mengambil alih negara jika

>> semua calonnya menang di dalam pilihanraya umum. DAP memahami

>> 'limitations'

>> yang ada pada mereka.

>> Di Sarawak baru-baru ini, DAP hanya bertanding di 15 kerusi daripada

>> jumlah

>> 71 di dalam DUN Sarawak. Di Pulau Pinang sendiri DAP hanya bertanding di

>> 19

>> kerusi sedangkan untuk mendapat majoriti yang ‘simple’ secara sendirian

>> parti itu memerlukan 21 kerusi setidak-tidaknya. Tetapi DAP hanya

>> menurunkan

>> 19 calon dan memenangi kesemua kerusi yang ditandinginya.

>> Dalam pilihanraya dahulu DAP telah bertanding kurang dari 50 kerusi

>> Parlimen dan jumlah itu tidak sampai pun 25% daripada keseluruhan jumlah

>> kerusi di Dewan Parlimen kita. Masing-masing bilanglah jumlah kerusi yang

>> dipertandingkan oleh DAP di negeri-negeri lain. Jumlah calon mereka jika

>> menang sekali pun tidak akan membolehkan DAP menjadi tunjang pemerintahan

>> negara.

>> Hanya mereka bersatu dengan parti-parti yang mereka bersama di dalam

>> ‘coalition’ alternatif untuk memerintah di Pulalu Pinang seperti juga yang

>> berlaku semasa Gerakan memerintah dahulu. Bezanya dulu Gerakan yang

>> didominasi oleh bangsa Cina dan sekarang diperintah oleh DAP parti

>> ‘multi-racial’ yang didominasi oleh kaum Cina juga.

>> Persoalannya, apa yang menjadi masalah kepada orang Melayu di Pulau Pinang

>> misalnya…atau kepada orang Melayu di seluruh negara? MCA tidak akan

>> membolehkan bangsa Melayu untuk menjadi calonnya di dalam mana-mana

>> pilihanraya sedangkan DAP boleh membenarkan calon daripada orang Melayu

>> jika

>> parti itu mahu menunjukkan dengan secara ‘real’ bahawa parti itu merupakan

>> parti ‘multi-racial’. Jika DAP meletakkan calon Melayu di setengah

>> kawasan,

>> maka parti itu wajar menjadi alternatif kepada MCA. Apa lagi yang orang

>> Melayu hendak memberikan sokongan kepada MCA lagi sedangkan parti itu

>> tidak

>> memberikan apa-apa keuntungan kepada BN?

>> **Malahan MCA sudah menjadi beban yang berat untuk dikendung bersama.

>> Calon-calon MCA terpaksa diletakkan di kawasan yang didominasi oleh orang

>> Melayu untuk mendapatkan sedikit peluang untuk menang, sedangkan DAP

>> merupakan parti yang ‘reliable’ yang boleh membawa sokongan orang Cina

>> jika

>> kita bekerjasama dengannya. **Tidak bolehkah BN memikirkan hal ini?

>> barisan kepimpinan.*

>> 

>> *Kenapa tidak diusahakan untuk bekerjasama? Mungkin DAP boleh memberi

>> kerjasama dengan BN tetapi yang menjadi ‘apprehension’ kepada parti itu

>> ialah samada mereka berkeyakinan dengan keseluruhan kepimpinan BN

>> khususnya

>> UMNO yang ada pada hari ini.

>> Itulah sebabnya jika pemimpin UMNO mampu untuk berkorban demi parti dan

>> bangsanya maka kerjasama itu tidak mustahil boleh dilakukan. Apabila

>> kerjasama itu mampu dilakukan maka kita akan kembali kepada zaman negara

>> mula mencapai kemerdekaan dahulu. **Parti Cina mengambil sokongan orang

>> Cina, parti Melayu meraih sokongan orang Melayu dan India mengambil

>> sokongan

>> orang India. Itulah Perikatan dahulu.

>> DAP tidak anti Melayu. Tetapi momokan media dengan parti-parti yang

>> berkuasa telah membuat orang Melayu mempunyai perasaan takut kepada

>> dominasi

>> DAP di kalangan bangsa Cina. **Maka yang menggunakan sentimen racist ini

>> adalah UMNO dan ini hakikat. Takkanlah saya keliru kerana saya juga pernah

>> bergiat aktif dalam UMNO dan itu perkara yang di antara sesama Melayu

>> memahaminya.

>> Jika DAP menunjukkan kepada rakyat bahawa parti itu adalah parti untuk

>> semua kaum maka DAP sepatutnya meletakkan beberapa calon Melayu dan jika

>> ini

>> dilakukan oleh DAP maka yang pasti akan terjadi parti itu akan mendapat

>> sokongan dari sebahagian pengundi Melayu di dalam pilihanraya yang akan

>> datang.

>> Saban hari rakyat bertambah terbuka dan berfikir dan tidak lagi menerima

>> bulat-bulat apa yang diperkatakan oleh media perdana dan aktivis pro BN

>> yang

>> giat melalui alam cyber dan sebagainya. Zaman berubah dan siasah pun

>> berubah. Sedangkan sungai pun berubah apatah lagi pemikiran manusia yang

>> begitu sophisticated pada hari ini.

>> Yang menjadi ‘apprehension’ yang terbesar bagi DAP untuk bekerjasama pada

>> pendapat ramai yang saya bertanya ialah DAP tidak berkeyakinan bahawa

>> kepimpinan hari ini boleh melaksanakan tugas kenegaraan dengan penuh

>> tanggungjawab dan telus.

>> Maka itu masalah UMNO. Tidak tahulah kita samada parti ini boleh melakukan

>> perubahan kerana ianya memerlukan pengorbanan barisan kepimpinan untuk

>> mempastikan UMNO ini relevan lagi kepada keperluan dan kehendak ramai.

>> Tetapi mahu tidak mahu UMNO mesti berubah untuk tidak menjadi parti yang

>> dipinggirkan oleh rakyat pada masa akan datang. Kehendak rakyat lagi

>> berperanan daripada kehendak pemimpin, kerana tanpa rakyat tiadalah

>> pemimpin. Persepsi buruk yang ada pada UMNO harus dikikis dan ianya hanya

>> boleh dilakukan dengan pertukaran*

>> 

>> --

>> You received this message because you are subscribed to the Google Groups

>> "kl-bogel" group.

>> To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

>> To subscribe or unsubscribe at

>> http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

>> For more options, visit this group at

>> http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

>> Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

>> 

>> 

>> 

>> --

>> You received this message because you are subscribed to the Google Groups

>> "kl-bogel" group.

>> To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

>> To subscribe or unsubscribe at

>> http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

>> For more options, visit this group at

>> http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

>> Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

>> 

>> --

>> You received this message because you are subscribed to the Google Groups

>> "kl-bogel" group.

>> To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

>> To subscribe or unsubscribe at

>> http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

>> For more options, visit this group at

>> http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

>> Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

>> 

> 

> --

> You received this message because you are subscribed to the Google Groups

> "kl-bogel" group.

> To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

> To subscribe or unsubscribe at

> http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

> For more options, visit this group at

> http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

> Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

> 

 

--

You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.

To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com

To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en

Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment