Friday, May 6, 2011

RE: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

Semudah tu ker? Ingat Anwar bangang mcm ko?

Huhuhuhu....

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of Symbian™
Sent: Friday, 6 May 2011 12:20 AM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

 

Apala la bangang sgt kau Mahdir,

klau anwar bersumpah..at least beribu2x org akan masuk PR cm ko..

apa yg dia rugi nt?  cer cite!

2011/5/5 Makhtar, Mahadir: Mr. <mahadir.makhtar@epcos.com>

Ramai lagi kat penjara tu yg tgh tunggu nak bersumpah....

Kalau Anwar bersumpah sekali pon, agak2 dia boleh lepas ker kes ni?

Ko akan percaya ker?

Kata org, jgn kena patuk dgn ular yg sama dan dlm lubang yg sama…

Faham tak pencacai?

Aku suruh buat pilihanraya sbb semua media BE END dok cakap sokongan rakyat masih berat pada BE END…

Jd tunggu apa lagi… nak tunggu rakyat da benci ker?

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of awieblue@yahoo.com
Sent: Thursday, 5 May 2011 4:38 PM


To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

 

Ape cite buat election lak..... Kan dia dlm spotlite......dia settle ler, wa simple berani kerana benar takut kerana salah.......ade berani ker kalau dia benar wa sokong 1000x dia..... Kalau ko org sokong sgt dia suruh ler dia sumpah ker, kalau tak buat aper perlu takut.....betul tak

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone


From: "Makhtar, Mahadir: Mr." <mahadir.makhtar@epcos.com>

Date: Thu, 5 May 2011 16:33:22 +0800

Subject: RE: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

 

Nak saman buat apa?

Baik ko suruh Najisrosmak buat pilihanraya bulan ni…

Dalam berita TV123/Utusan/semua media UMNOnok cakap BE END da kuat…

Ramai penyokong…. Nak tunggu apa lagi?

Takut ker? Hahahahaha…..

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of Lokman Ali
Sent: Wednesday, 4 May 2011 12:49 PM
To: kl-bogel@googlegroups.com
Subject: Re: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

 

Nampak sgt isu video ni buat PR & penyokong2nya huru-hara. Nuar Berahi ni nak tunggu apa lagi, saman jelah Dato "T" tu kalau berani.

2011/5/4 Makhtar, Mahadir: Mr. <mahadir.makhtar@epcos.com>

Kih kih kih….

Apasal Dato ‘T’erkutuk ni tak nak buat tayangan kat panggung ha?

Dosa sama jek... baru ler boleh menang award....

Kutipan tiket pon laris ni... boleh menang 3 thn berturut2….

duit pon masyuk.... hehehehe….

 


From: kl-bogel@googlegroups.com [mailto:kl-bogel@googlegroups.com] On Behalf Of rahman mohd
Sent: Tuesday, 3 May 2011 6:00 PM

Subject: Re: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....

 

biar la dia mengaku yang dia jadi pegarah filem porno di malaysia.. tak kira hero tu dsai ke org siam celup anuar yang pasti sekarang ada orang yang boleh di bangakan sebagai PEGARAH FILEM PORNO TERULUNG DI MALAYSIA.... BOLEH DI BAGI ANUGERAH SKRIN KE, MTV KE..GRAMMY AWARD KE... HAHHAHAHAA

2011/5/2 Abu Bakar <mankudat@gmail.com>

bagus le dema.....asyik baca tulisan penyokong nuar je, bute ke depa ha.

Pada 30 April 2011 12:31 PM, andrew steven <andik79@hotmail.com> menulis:

kita ingat...bukan kita yg aibkan dia, dia yg mencappak ke kancah maksiat buat ape?

dah tahu melakukan kesalahn , cuba bertaubat, dan berundur dgn cara terhormat...jgn jadi sampah masyarakat...

lagi satu, forum ni utk tengok benda2 dose, knp ckp pasal politk, tak masuk akal betu,
nampak sangat penipu, dan cuba merossakkan minda org melayu dan org islam keseleuruhan nya, tak malu ke?

biar dia urus  urusan dia, jgn kita d luar sini nak tunjuk hero...

kalau benar knp takut, kenp berdolak dalih...

rakyat tak bodoh, yg bodoh adalah pengikut2 nya, dan dia bodoh!

Anwar, masa akan berjalan, yg batil tetap terselah, yg dose pasti berbau busuk, jgn nak lari....

sendiri buat sendiri tanggung...

siapa ckp dia pengarah vedio lucah, yg anuar peliwat megaku iman dan alim ni knp jadi pelaokon vedio lucah!
\\ sedarlahhhh...


Subject: [kl-bogel] Bila pengarah video lucah bersumpah....
Date: Sat, 30 Apr 2011 09:00:02 +0800
From: mahadir.makhtar@epcos.com
To: kl-bogel@googlegroups.com

 

Oleh Dato Tuan Ibrahim Tuan Man

Saya tak tahu apa yg nak dikata dan nak diluahkan apabila mengenangkan akibat yang sedang ditanggung oleh DSAI dan keluarga. 11 tahun beliau diaibkan dan satu demi satu tuduhan dikenakan ke atas beliau, dan keluarga semata-mata kerana beliau berada di pihak pembangkang.

Andainya ia berada di pihak BN, tentulah ia akan dilayan macam tiada apa yang berlaku. Lihat saja Presiden MCA yg mengaku melakukan aksi tak bermoral, langsung tak disiasat dan tiada sebarang dakwaan pun.
Demikian juga Razak Baginda, tiada rayuan dibuat dan beliau kini bebas lepas.

Tekanan ini bukan perkara baru dalam sejarah dunia. Firaun pernah melakukannya ke atas Nabi Musa dan pengikutnya yg beriman. Bahkan tukang sihir Firaun yg asalnya adalah petugas yang berusaha untuk menjatuhkan Nabi Musa, ia dilayan, disanjung tetapi bilamana tukang sihir melihat kebenaran yang dibawa oleh Nabi Musa mereka kemudiannya beriman dengan Allah. Maka bermulalah penentangan dan penindasan sehingga mereka disalib pada kayu salib, mereka diseksa dengan kaki tangan mereka dipotong secara bersilang. Firaun menyeksa mereka dan setelah segala rayuan dan tangisan tidak dipedulikan, akhirnya yang keluar dari mulut mereka ialah “Hukumlah apa yg kamu ingin lakukan, kerana kamu hanya berkuasa di dunia ini sahaja”.

Kini Anwar secara peribadi menjadi mangsa tuduhan. Beliau belum tentu bersalah tetapi kini bukan mahkamah diminta untuk buat keputusan sebaliknya media membuat tayangan, blog memainkan sentimen dan akhbar perdana membentuk minda pembaca agar menjadi hakim dalam perkara yg telah dirancang, disusun dan diedit agar sesuai dengan kehendak pemimpin BN. Mereka mengambil pendekatan agama (bersumpah) dalam perkara yang salah, agar dengannya rakyat yakin.

Bagaimana nantinya kalau dibuktikan bahawa ia bukan sebagaimana yang dituduh? Keaiban telah berlaku, dan ada yang bertanya,“Kalau betul, bagaimana?”

Saya berpegang kepada kaedah asas bahawa sesuatu tuduhan pada peringkat awal adalah tidak benar, melainkan dibuktikan benar. Maknanya dalam keadaan sekarang ia berada pada tahap tidak benar. Kenapa diaibkan sebegitu. Kerana ‘kalau benar’ akan dibuktikan kemudian.

Bagaimana pula yang membuat tuduhan sanggup bersumpah? Saya ingin agar kita lihat siapa yg membawa wanita itu, siapa yang sedia bilik, siapa yg merakam, siapa yang ada bersama waktu kejadian dan melihat kemungkaran itu. Apakah orang begini boleh menggunakan nama Allah untuk bersumpah, minta Allah agar buktikan?

Dia sepatutnya menentang kemungkaran sebelum berlaku, mencegahnya bukan menyediakannya. Kalau dia seorang Islam dia harus faham bahawa dia mesti bertindak menyekat kemungkaran, bukan memberi ruang dan menyediakan agar berlaku kemungkaran. Kepada saya siapa yg melakukan itu, kalaupun tidak dapat dibuktikan di dunia nanti, di Akhirat akan terbukti jua!

Kepada DSAI dan keluarga, saya menyeru agar bersabar di atas ujian berat ini, dan ambil kaedah yang Rasulullah s.a.w sarankan :“Jangan kamu cuba lawan gelombang waktu tengah-tengah membuak, jangan lari kerana orang akan membenarkannya, dan sabarlah sehingga Allah membersihkannya”.

Peristiwa fitnah ke atas Aisyah dan Safwan berlanjutan sehingga 40 hari baru Allah turunkan ayat membersihkan Aisyah, sedangkan Allah boleh menyegerakan ayatnya. Namun para mufassurin menjelaskan sengaja Allah membiarkan 40 hari agar zahir siapa munafik, siapa nuknib, siapa pembela, siapa musuh dan siapa sebenarnya sahabat.

Dekatkan diri kepada Allah kerana Allah Maha mendengar rayuan hambaNya.
Wassalam


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "kl-bogel" group.
To post to this group, send email to kl-bogel@googlegroups.com
To subscribe or unsubscribe at http://groups.google.com.my/group/kl-bogel/subscribe
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/kl-bogel?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada abangmod@gmail.com

No comments:

Post a Comment